VILL DU HA HJÄLP ATT KONKRETISERA DITT VÄRDEERBJUDANDE?
VILL DU HA HJÄLP ATT KONKRETISERA DITT VÄRDEERBJUDANDE?
För mig handlar marknadsföring om värden. Vår värld är väldigt komplicerad och mycket bullrig. Vi har inte många chanser att få folk att komma ihåg oss. Det har inga företag. Så vi måste vara väldigt tydliga med vad vi vill att de ska veta om oss.
– Steve Jobs, VD Apple, 1997
MER OM VÄRDEERBJUDANDEN PÅ INSPIRATIONSPORTALEN
Värdeerbjudandet: Ett löfte om värde till dina kunder
Värdeerbjudande är en hörnsten i din B2B-marknadsföring. Så här kan du ta fram värdeerbjudanden som ökar chanserna att kunderna upplever att dina budskap är relevanta.
Så paketerar och beskriver du ett värdeerbjudande
Ett värdeerbjudande är ett löfte om de värden du erbjuder dina kunder genom dina produkter och tjänster. Det beskriver också hur värdet levereras och inte minst hur dina kunder och deras affär stärks av det.
Därför väljer allt fler B2B-företag att paketera lösningar
Merparten av våra artiklar har handlat om marknadskommunikation, content marketing, digital kommunikation och varumärkesarbete. En annan minst lika viktig del av B2B-marknadsföringsarbetet handlar om att definiera och paketera erbjudanden som svarar mot…