Kaelus

Kaelus

NYA KAELUS SAMLAS UNDER GEMENSAM STRATEGI OCH KAMPANJKONCEPT

Microdata Telecom har under årens lopp förvärvat flera bolag för att stärka upp sin produktportfölj och det övergripande erbjudandet till operatörer och infrastrukturleverantörer globalt. Utifrån ett strategiskt beslut att använda det i USA välkända varumärket Kaelus som företagsnamn, uppstod behovet att sätta en ny strategi, att ompositionera företaget och att lyfta varumärkesprofilen för företagsgruppen. För att nå ut internationellt med det ”nya Kaelus” och rekrytera fler kunder behövdes en samlad kampanjplan.

MED SIKTET PÅ ATT NÅ FLER OPERATÖRER INFÖR UTRULLNINGEN AV 5G

Kaelus är sedan tidigare väletablerade på marknaden för PIM test- och mätutrustning som säkrar upp snabb och stabil mastkommunikation. Nu med förvärven har erbjudandet utökats med antenner, avancerade filter och även integrerade antennlösningar som en viktig del i uppgraderingen till 5G. Det nya starkare Kaelus stod inför utmaningen att förbättra varumärkeskännedomen och att nå ut till fler operatörer och infrastrukturleverantörer världen över. Målsättningen: att få fler operatörer att förstå det utökade erbjudandet och rekrytera fler kunder inför utrullningen av 5G!

ON TOP OF NEXT-GEN ANTENNA SOLUTIONS

Utifrån ett antal workshops under ledning av Crescando formulerades en ny vision, affärsidé och tagline för företaget. En stark värdegrund att ta vidare internt är guld värd för ett globalt bolag som ska ena styrkorna. En ny tonalitet och ett uppfräschat grafiskt kampanjmanér togs fram och paketerades i en varumärkesmanual för enhetlig och konsekvent kommunikation till marknaden.

- Inom Microdata har vi under lång tid varit vassa på antenner och filterlösningar. När Kaelus kom in i gruppen med sitt starka varumärke och erbjudande inom PIM test- och mätutrustning, såg vi behovet av att ompositionera bolaget för att verkligen nå ut med hela vårt erbjudande till marknaden. Med Crescandos hjälp har vi satt en solid strategi att stå på för vår framtida tillväxt. Vi har dessutom bra kampanjmaterial i form av text, webb och rörligt som vi kan aktivera i olika kanaler för att bygga varumärke och växa affären över tid, säger Oskar Fajerson, CMO, Kaelus.

first-quote-purple

Med Crescandos hjälp har vi satt en solid strategi att stå på för vår framtida tillväxt. Vi har dessutom bra kampanjmaterial i form av text, webb och rörligt som vi kan aktivera i olika kanaler för att bygga varumärke och växa affären över tid.

– Oskar Fajerson, CMO, Kaelus
Download Guide Top 5G antenna challenges

EN KAMPANJSITE FÖR ATT SNABBT OCH EFFEKTIVT NÅ UT MED NYA KAELUS

Med strategin i ryggen utvecklade Crescando ett grafiskt kampanjmanér som förutom formgivning av tagline, grafiska element, ny bildbank också innehöll banners för annonsering och aktivering i sociala media. Kampanjsiten ON TOP OF NEXT-GEN ANTENNA SOLUTIONS utvecklades i WordPress och är tänkt att leva parallellt med Kaelus företagssajt. Den fungerar också som hubb för innehåll i form av säljande texter, redaktionella artiklar, en ny företagsvideo och en fördjupande guide som Crescando producerat. Över tid kan samtliga dessa enheter användas av Kaelus för att hjälpa sina kunder på den ibland snåriga 5G-resan som operatörer världen över är ute på.

first-quote-green

Nu har vi material och budskap som vi kan använda och kommunicera med marknaden under en lång tid framöver. Vi har också en bättre grund att stå på i form av både en kommunikativ plattform och en mängd kreativa idéer och tankar om vad vi ska göra härnäst

– Helene Birknert, Head of Marketing and Commercial Sales Support, Kaelus

 

Helene Birknert Kaelus Crescando Case
Dela: