Kaelus
NYA KAELUS SAMLAS UNDER GEMENSAM STRATEGI OCH KAMPANJKONCEPT
Microdata Telecom har under årens lopp förvärvat flera bolag för att stärka upp sin produktportfölj och det övergripande erbjudandet till operatörer och infrastrukturleverantörer globalt. Utifrån ett strategiskt beslut att använda det i USA välkända varumärket Kaelus som företagsnamn, uppstod behovet att sätta en ny strategi, att ompositionera företaget och att lyfta varumärkesprofilen för företagsgruppen. För att nå ut internationellt med det ”nya Kaelus” och rekrytera fler kunder behövdes en samlad kampanjplan.
ON TOP OF NEXT-GEN ANTENNA SOLUTIONS
Utifrån ett antal workshops under ledning av Crescando formulerades en ny vision, affärsidé och tagline för företaget. En stark värdegrund att ta vidare internt är guld värd för ett globalt bolag som ska ena styrkorna. En ny tonalitet och ett uppfräschat grafiskt kampanjmanér togs fram och paketerades i en varumärkesmanual för enhetlig och konsekvent kommunikation till marknaden.
- Inom Microdata har vi under lång tid varit vassa på antenner och filterlösningar. När Kaelus kom in i gruppen med sitt starka varumärke och erbjudande inom PIM test- och mätutrustning, såg vi behovet av att ompositionera bolaget för att verkligen nå ut med hela vårt erbjudande till marknaden. Med Crescandos hjälp har vi satt en solid strategi att stå på för vår framtida tillväxt. Vi har dessutom bra kampanjmaterial i form av text, webb och rörligt som vi kan aktivera i olika kanaler för att bygga varumärke och växa affären över tid, säger Oskar Fajerson, CMO, Kaelus.
