Litium

Litium

Omfattande undersökning och betrodda kundcase stärker Litiums position

Litium erbjuder en molnbaserad e-handelsplattform för e-tailers, retailers och B2B-företag. När företaget ville stärka sin position fick de rekommendationen att vända sig till Hägvall & Sjöman (numera Crescando, reds. anm.) för hjälp med att ta fram en ny budskapsplattform och varumärkespositionering.

”Vi fick ett väldigt bra intryck redan i första mötet. Offerten som presenterades var sen både prisvärd och professionell och vi fick direkt förtroende för tjänsten som erbjöds.” – Åsa Lundborg Ling, CMO på Litium

Ett samarbete inleddes och tog sin start i en genomarbetad budskapsplattform där köpkrafter, behov och utmaningar kartlades för de olika kundsegmenten. Eftersom Litium erbjuder samma produkt till samtliga segment var målet att med hjälp av rätt content hitta och nå ut till de olika målgrupperna.

En av styrkorna i Litiums marknadsföring är de många erkända och framgångsrika kunderna. Kundcase blev därför ett naturligt sätt att lyfta fram företaget, som tillsammans med mer produktorienterat innehåll skapar en helhet. I uppdraget ingår även redaktionell styrning och content-produktion som publiceras på Litiums egen företagsblogg och distribueras i regelbundna nyhetsbrev.

”Samarbetet sker både på en strategisk och operativ nivå – vi får helt enkelt hjälp med helheten. Dessutom är vi extremt nöjda med kvalitén på arbetet.”

För att fördjupa kundinsikten och samtidigt hitta nya vinklingar till content-arbetet har även Hägvall & Sjöman, på uppdrag av Litium, genomfört en omfattande undersökning med inriktning på svensk B2B-handel. Studien som är den första i sitt slag har fått ett varmt mottagande och öppnat många dörrar för fortsatta diskussioner och arbete framöver. Bland annat har den resulterat i en uppskattad roadshow där Litium presenterade studien för företag runt om i landet och bidragit till att stärka Litiums position som kunskapsledare inom e-handel. Nu är målet att undersökningen ska ske årligen.

”Studien har gett otroligt mycket ringar på vattnet och genomslaget har varit över förväntan. Utöver mer än 250 nerladdningar som har genererat en helt ny e-postlista har vi också blivit kontaktade av flera nya företag i samband med eventen. Både ledning och styrelse tycker att studien är ett fantastiskt bidrag till organisationen och vårt kommunikationsarbete.”

Se filmen där Åsa berättar om Litiums resa med Content och Inbound Marketing

Dela:

VILL DU OCKSÅ HA HJÄLP?

Varmt välkommen att höra av dig så berättar vi hur vi kan hjälpa dig och ditt företag utveckla er B2B-marknadsföring!

KONTAKTA OSS