Hoppa till innehåll

Podd: Account-based marketing – är det verkligen något nytt?

Malin Sjöman

En nyligen gjord studie som contenthub-företaget Überflip genomfört tillsammans med Acend2 visar att den mest drivande faktorn bakom att arbeta med ABM är ett närmare samarbete mellan marknad och sälj. Det är en av utgångspunkterna i det senaste poddavsnittet med Content-Spanarna – ”Är ABM något för dig?”

Inom B2B-försäljning är en av de stora utmaningarna att det som regel är många personer involverade i köpprocessen på ett B2B-företag. Undersökningar visar att det är i snitt närmare sju personer som kommer att påverka beslutet. Syftet med account-based marketing (ABM), även kallat kontobaserad marknadsföring, är att rikta in marknadsförings- och försäljningsarbetet mot specifika bolag=konton. Tanken är att du på så sätt ska nå fler på samma företag, på ett mer fokuserat och anpassat sätt istället för att skjuta utan specifikt sikte.

Lyssna på när Malin Sjöman och Thomas Barregren pratar om vad det innebär att betrakta varje kund som en egen marknad, hur du som B2B-marknadsförare kan dra nytta av kontobaserad marknadsföring, om det verkligen är något nytt och varför IP-styrd annonsering bara är en del av kakan.

Lyssna här!

Har du egna erfarenheter av att arbeta med account-based marketing eller tankar kring det som diskuteras i podden?  Tveka inte att höra av dig till oss!

Läs mer om account-based marketing

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Så här kommer du framåt med fyra vanliga utmaningar inom B2B-marknadsföring!

Läs vidare

Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration