85% of B2B marketers see thought leadership as important or critical for building executive relationships with clients and prospects. Their biggest challenge: differentiation from peers and competitors in developing compelling points of view.
– ITSMA, IT Services Marketing Association, 2019
VILL DU ATT DITT FÖRETAG SKA BLI EN KUNSKAPSLEDARE?
VILL DU ATT DITT FÖRETAG SKA BLI EN KUNSKAPSLEDARE?
LYSSNA PÅ B2B-PODDEN OM THOUGHT LEADERSHIP
I B2B-podden berättar Malin Bodolla, CMO på mjukvaruföretaget Litium, om sina erfarenheter av att bygga kunskapsledarskap, om grundstenarna i ett bra thought leadership-arbete och om hur du kommer igång.
De senaste månaderna har vi fått feedback från både kollegor, kunder och partners i branschen. Kommentarer som ”Vad ni syns och gör bra saker. Ni ser otroligt proffsiga ut.” Nu har vi har en röd tråd i det material vi tar fram.
– Nicklas Henriksson, CMO AddPro
MER OM THOUGHT LEADERSHIP PÅ INSPIRATIONSPORTALEN
Thought leadership: att leda, påverka människor och vinna kunder
Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.
#22 – Thought leadership – att ta marknadsposition som scale-up
Vad är thought leadership – kunskapsledarskap – och hur kan du ta marknadsposition inom B2B genom strategin? Lyssna på B2B-podden med Litiums CMO Malin Bodolla och Crescandos VD Malin Sjöman.
Thought leadership och content marketing – hur hänger det ihop?
Thought leadership handlar om att ta vara på företagets unika position på marknaden för att generera värdefulla insikter och ge råd kring det som betyder mest för våra kunder. Vi ger tips på hur du kommer igång!