IOPSYS
Mjukvaruföretaget IOPSYS har huvudkontor i Stockholm och kunder över hela världen. De är ett framåtlutat företag med höga ambitioner och stort driv. År 2019 bestämde sig dåvarande Seliro, idag en del av IOPSYS, för att bli mer datadrivna i sin marknadsföring och anpassa kommunikationen efter kundresan. Tillsammans med Crescando inleddes resan med en inbound marketing-strategi som över tiden resulterat i ett rikt content-bibliotek på en ny site kopplad till marketing automation.
Det är lika relevant för mindre till mellanstora företag att ha en digital närvaro som för ett företag med miljardomsättning. Min erfarenhet av digitaliseringsresor säger att det är viktigt att tidigt vara med i köpresan. Gärna vara den som startar den!
– Kajsa Arvidsson, CCO IOPSYS
EN NY SITE MED FOKUS PÅ LEADSGENERERING OCH KUNDANPASSAT INNEHÅLL
En annan hörnsten i den nya inbound marketing-strategin blev att uppdatera IOPSYS site med fokus på content och leadsgenerering. Strukturen och innehållet för nya iopsys.io utgår från prioriterade personas och fokuserar på att svara upp mot deras behov och förväntningar. Med en uppdaterad grafisk profil, ett nytt bildspråk och matchande färgval är sajten fylld med relevant innehåll och inspirerande texter som presenterar IOPSYS, företagets produkter, tjänster och värdeerbjudande.
I sann inbound-anda är den nya sajten navet för att publicera och sprida nyheter och kunskap tänkt att inspirera målgruppen och stötta dem på sin resa mot att hitta lösningarna på sina utmaningar och bli kunder. Content guidar kunden vidare genom beslutsprocessen och genererar samtidigt leads för sälj att bearbeta tack vare integrationen till marketing automation.
Jag visste att Crescando är fokuserade på B2B-affären och att de sätter en stor ära i att alltid göra ett gediget hantverk.
– Kajsa Arvidsson, CCO IOPSYS
VILL DU OCKSÅ UTVECKLA DIN MARKNADSFÖRING?
CONTENT OCH INBOUND MARKETING BYGGER BROAR I ORGANISATIONEN
Idag är det löpande arbetet med content marketing för att bygga företagets varumärke, ta position på marknaden och generera mer leads en självklar del av vardagen på IOPSYS. Arbetet med att förstå kunder på alla nivåer i kundföretaget och deras behov för att sen kunna adressera dem med relevant och inspirerande content involverar medarbetare inte bara på marknads- och säljavdelningarna utan också från produkt- och tekniksidan.