Hoppa till innehåll

Topp 6-artiklar till grund för 2022

Fredrik B Nilsson

Det finns så mycket att läsa på den världsomspännande webben. Massor av innehåll som är dåligt skrivet och rent ointressant. Men även så många spännande och lärorika artiklar, bloggar och textsamlingar som gör oss lite bättre som människor och arbetande varelser. Vi vill våga tro att B2B-bloggen hör till en av de där platserna som tar dig som läsare ett steg framåt…

Under 2021 började dvalan från 2020 att släppa. Kunderna vågade beställa nya projekt och den som hade varit orolig för om det skulle bli någon framtid kunde konstatera att, jodå, tiden fortsatte ticka.

Som leverantör av marknadskonsultation och relevant innehåll märkte vi på Crescando att många aktörer tog tillfället i akt under den värsta (!?) pandemin att stärka sina budskapsplattformar, fördjupa sina kundinsikter och förbättra sina verktyg för att bli uppdaterade thought leaders i en tydligt alltmer digital värld. Det märks även på B2B-bloggen! Aldrig förr har så många guider och e-böcker laddats ned och det är en ynnest att få vara en del av våra kunders – och potentiella kunders – kompetenshöjande aktiviteter.

Bra material har ofta en lång livslängd och därför vill vi nu tipsa dig, som kanske inte hunnit läsa allt vi har publicerat, att ta en titt på vår Topp 6-lista. Här är artiklarna som var mest populära på Crescando.se och genom att bliga igenom dem kan även du få dig något givande till livs inför 2022.

Topp 6-bloggar på Crescando.se 2021

Placering 6: Thought Leadership – har ditt företag förutsättningarna?

Att bli kunskapsledare är en allt oftare uttalad målsättning för framåtlutade organisationer. Thought leadership blir betydelsefullt inte minst när du baserar delar eller hela din B2B-affär på tjänster. När fler B2B-företag säljer lösningar på problem som kunderna står inför blir trovärdigheten en mycket viktigare aspekt vid val av leverantör. Populär läsning på Crescando.se under 2021!

Placering 5: Så stärker KPI:er din marknadföring

Mät, mät, mät. Men hur använder du KPI:er för att stärka din marknadsföring? I och med att marknadsfunktionen har flyttat allt mer från mässgolv till digitala plattformar finns det nya förutsättningar att kunna mäta aktiviteterna och arbeta med KPI:er. Det ger också en fantastisk möjlighet för marknadsavdelningen att visa på hur den bidrar till företagets gemensamma affärer.

Placering 4: 6 tips på hur du får dina kunder att bli kundreferenser

Att låta kunderna föra din talan är både effektivt och kraftfullt. Det finns många skäl till varför det är bra att jobba med kundcase. Att paketera kundstories på olika sätt genom intervjuer, artiklar, filmer och presentationer på seminarium, gör att kundreferensen kan användas under lång tid och distribueras i flera olika kanaler. Förutom artikeln kan du ladda ner vår ebok om hur du jobbar smartare med kundreferenser HÄR.

Placering 3: Hur tar jag fram en B2B-marknadsplan?

Marknadsplaner inom B2B-företag kan se mycket olika ut och formatet är egentligen oväsentligt. Det viktiga är att planen kan fungera som kompass och stöd i verksamheten, ge en röd tråd i budskap och aktiviteter och säkerställa att de resurser som finns tillgängliga används på bästa sätt. Att lära sig detta visade sig vara populärt och blev mycket läst på B2B-bloggen under 2021!

Placering 2: 4 råd för att lyckas med din B2B-marknadsföring

Fyra enkla silverbullets är vad vi alla letar efter – det blir ju så enkelt då. Nåja, så enkelt är det kanske inte men när Crescandos vd Malin Sjöman ger tips så läser våra besökare för att hitta rätt riktning. Vad är det som krävs för att lyckas med B2B-marknadsföring i det digitala landskapet när fokuset flyttar från roll-ups, tryckta produktkataloger och färgglada powerpoints till inbound och content marketing?

Placering 1: Så paketerar och beskriver du ett värdeerbjudande

Årets mest lästa artikel: Ett värdeerbjudande, på engelska Value Proposition, är ett löfte om de värden ditt företag erbjuder och levererar till kunderna genom era produkter och tjänster. Värdeerbjudandet beskriver också hur värdet levereras och inte minst hur dina kunder och deras affär stärks av det…läs den du med!

 

Behöver du mer stöd i arbetet med att planera för din B2B-marknadsföring inför 2022 så hittar du vårt erbjudande inom Marknadsstrategi här. Du är också varmt välkommen att höra av dig om du har funderingar, frågor eller idéer där vi på Crescando kan bli din partner!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

funnels

Inom digital marknadsföring är mätbarhet A och O. Med digitala marknadsföringskampanjer kan du mäta just så precist och noga du vill (jämfört med analoga kampanjer). Dina mätningar är också nyckeln…

Läs vidare

Content marketing och innehållsförsäljning blivit allt mer i ropet. Men hur funkar det, undrar du kanske? Det vet vår nya projektledare och marknadskonsult, Louise Mattsson.

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen