Det är viktigt att sälj och marknad jobbar tillsammans med tanke på hur mycket köpbeteendet förändrats de senaste åren. I den digitala värld vi lever i idag är kunden betydligt mycket mer påläst innan vi får kontakt. Här har vi en möjlighet att nå dem betydligt tidigare i köpprocessen med hjälp av content.
- Lena Backlund, Head of Corporate Marketing, Aditro
VILL DU HA HJÄLP ATT UTVECKLA SAMARBETET MARKNAD-SÄLJ?
VILL DU HA HJÄLP ATT UTVECKLA SAMARBETET MARKNAD-SÄLJ?
Organizations with tightly aligned sales and marketing functions experience 36% higher customer retention rates and 38% higher sales win rates.
– MarketingProfs, 2016
MER OM SAMARBETET MELLAN MARKNAD OCH SÄLJ PÅ INSPIRATIONSPORTALEN
#29 – ABM hjälper dig fokusera B2B-marknadsföringen
Account based marketing (ABM) handlar om att fokusera marknadsföringen. Från att kommunicera brett till att rikta kommunikationen mot utvalda konton.
De 10 mest lästa inspirationsartiklarna 2023
I vår inspirationsportal delar vi tips, idéer och inspiration kring B2B-marknadsföring. De här artiklarna har läst flest gånger under 2023.
#19 – Marknad och sälj i den förändrade köpresan
Hur påverkar den förändrade köpresan B2B-marknadsföringen? Crescandos VD Malin pratar med Christine Sandmark om hur marknad och sälj samarbetar på bästa sätt i den alltmer digitala köpresan.