Hoppa till innehåll

#10 – Så jobbar du smartast med bilder och grafik i din B2B-marknadsföring

Malin Sjöman

Många gånger lägger vi betydligt mer tid i marknadsförings- och content-arbetet på att formulera oss väl i skrift än på att visualisera det vi har att säga. Ändå har vi fått lära oss att rätt bild kan säga mer än tusen ord. Så vilken roll spelar egentligen foton och grafik när det kommer till B2B-marknadsföring och den digitala upplevelsen?

I avsnittet pratar Maria Hagman med Crescandos AD Magnus Wigg om vikten av att använda bilder för att nå fram med ditt budskap. Hur undviker du att bli för generisk i din visuella kommunikation och vad behöver du tänka på för att sticka ut i bruset?

 

Lyssna här!

Hur använder du bilder och grafik i din kommunikation? När är bilder absolut nödvändigt, och när är det helt okej att skippa dem?
Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.

Läs vidare

I årets första inslag gästas B2B-podden av Mats Rönne, senior rådgivare med lång erfarenhet av marknadsföring, affärsutveckling och varumärkesarbete för att ge sin syn på värdet av starka varumärken för

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration