#10 – Så jobbar du smartast med bilder och grafik i din B2B-marknadsföring
Malin Sjöman
Många gånger lägger vi betydligt mer tid i marknadsförings- och content-arbetet på att formulera oss väl i skrift än på att visualisera det vi har att säga. Ändå har vi fått lära oss att rätt bild kan säga mer än tusen ord. Så vilken roll spelar egentligen foton och grafik när det kommer till B2B-marknadsföring och den digitala upplevelsen?
I avsnittet pratar Maria Hagman med Crescandos AD Magnus Wigg om vikten av att använda bilder för att nå fram med ditt budskap. Hur undviker du att bli för generisk i din visuella kommunikation och vad behöver du tänka på för att sticka ut i bruset?
Lyssna här!
Hur använder du bilder och grafik i din kommunikation? När är bilder absolut nödvändigt, och när är det helt okej att skippa dem?
Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!
Du kanske också gillar
Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.
Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.