Hoppa till innehåll

#11 – Inhouse eller byrå – vad är rätt väg för din marknadsorganisation?

Malin Sjöman

Funderar du på om du ska ta hjälp av en byrå eller rigga för att du ska kunna sköta allting inhouse i din egen marknadsorganisation? De senaste åren har vi sett en trend i att allt fler, framförallt större företag, väljer att bygga upp interna organisationer för att planera, producera och aktivera sitt innehåll och sina marknadsföringsbudskap. Inhouse eller byrå – finns det ett rätt eller fel som gäller för alla B2B-företag?

I inslaget pratar Maria Hagman med Malin Sjöman, VD, och Wilhelm von Sydow, skribent och content-producent på Crescando om vägvalet mellan att bygga en stark inhouse-funktion och att ta in extern hjälp från en byrå i content marketing-arbetet. Finns det funktioner du alltid ska ha inhouse och var tar du bäst hjälp utifrån? Och ser vi en trend som liksom så många andra kommer svänga tillbaka om några år?

 

Lyssna här!

Har du full styrka inhouse för din marknadsföring? Vilka delar skulle du vilja ta extern hjälp med?
Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Ulrika Hasselberg, seniorkonsult inom marknadsföring gästar B2B-podden för att prata om balansen mellan att rekrytera egen kompetens och ta hjälp av byrå.

Läs vidare

Mattias Loxi, medgrundare och marknadsansvarig på Cinode, gästar B2B-podden för att berätta om företagets framgångssaga med content marketing.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration