#11 – Inhouse eller byrå – vad är rätt väg för din marknadsorganisation?
Malin Sjöman
Funderar du på om du ska ta hjälp av en byrå eller rigga för att du ska kunna sköta allting inhouse i din egen marknadsorganisation? De senaste åren har vi sett en trend i att allt fler, framförallt större företag, väljer att bygga upp interna organisationer för att planera, producera och aktivera sitt innehåll och sina marknadsföringsbudskap. Inhouse eller byrå – finns det ett rätt eller fel som gäller för alla B2B-företag?
I inslaget pratar Maria Hagman med Malin Sjöman, VD, och Wilhelm von Sydow, skribent och content-producent på Crescando om vägvalet mellan att bygga en stark inhouse-funktion och att ta in extern hjälp från en byrå i content marketing-arbetet. Finns det funktioner du alltid ska ha inhouse och var tar du bäst hjälp utifrån? Och ser vi en trend som liksom så många andra kommer svänga tillbaka om några år?
Lyssna här!
Har du full styrka inhouse för din marknadsföring? Vilka delar skulle du vilja ta extern hjälp med?
Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!
Du kanske också gillar
Eva Skoglund, gästar B2B-podden för att diskutera produktledningens kommersiella roll och hur viktigt det är att utvecklingsarbetet kopplas till affärsmålen.
Vi tittar närmare på Content Marketing Institutes rapport B2B Content Marketing – Benchmarks, Budgets, and Trends 2025 om varför vissa B2B-företag lyckas med content marketing men inte andra.
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.