Hoppa till innehåll

#12 – Vad är marketing automation och hur kan du dra nytta av det?

Malin Sjöman

Marketing automation handlar om det systemstöd som vi kan använda för att effektivisera marknadsföring och automatisera ett företags dialog med både leads och kunder men också internt inom företaget. Målet är att fånga upp och identifiera leads och att samla in och lagra information om deras engagemang på olika sätt för att sedan kunna kommunicera mer träffsäkert och relevant under kundens köpresa.

Idag pratas det mycket om marketing automation men långt ifrån alla B2B-företag har tagit steget och kommit igång.

I avsnittet reder Maria Hagman, projektledare och Amy Simonson, marketing automation-expert på Crescando ut fördelarna med att jobba strukturerat och automatisera delar av marknadsföringsarbetet för att både bli mer relevant och kunna jobba effektiva. Du får också konkreta tips hur du kan dra nytta av marketing automation för att jobba smartare.

 

Lyssna här!

Hur upplever du att ditt företags arbete med inbound marketing lirar med ert fokus på att bygga varumärke? Ser du det som en möjlighet eller utmaning? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.

Läs vidare

I årets första inslag gästas B2B-podden av Mats Rönne, senior rådgivare med lång erfarenhet av marknadsföring, affärsutveckling och varumärkesarbete för att ge sin syn på värdet av starka varumärken för

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration