Hoppa till innehåll

#12 – Vad är marketing automation och hur kan du dra nytta av det?

Malin Sjöman

Marketing automation handlar om det systemstöd som vi kan använda för att effektivisera marknadsföring och automatisera ett företags dialog med både leads och kunder men också internt inom företaget. Målet är att fånga upp och identifiera leads och att samla in och lagra information om deras engagemang på olika sätt för att sedan kunna kommunicera mer träffsäkert och relevant under kundens köpresa.

Idag pratas det mycket om marketing automation men långt ifrån alla B2B-företag har tagit steget och kommit igång.

I avsnittet reder Maria Hagman, projektledare och Amy Simonson, marketing automation-expert på Crescando ut fördelarna med att jobba strukturerat och automatisera delar av marknadsföringsarbetet för att både bli mer relevant och kunna jobba effektiva. Du får också konkreta tips hur du kan dra nytta av marketing automation för att jobba smartare.

 

Lyssna här!

Hur upplever du att ditt företags arbete med inbound marketing lirar med ert fokus på att bygga varumärke? Ser du det som en möjlighet eller utmaning? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Lyssna på B2B-podden som gästas av Pernilla Brouzell, konsult inom Customer Experience Management, förändringsledning och marknadsföring, om värdet av och vägen till att få till ett kundfokuserat tänk i hela

Läs vidare

Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration