Hoppa till innehåll

#13 – Content marketing i större och mindre företag

Jens Östrud

Lyssna på avsnittet här >>

Med content marketing hjälper vi våra leads och kunder köpa och hitta lösningar på sina utmaningar genom att vi delar med oss av insikter, kunskap och inspiration under köpresan. Många svenska B2B-företag jobbar redan med content marketing. Men det finns många typer av företag: de som säljer SaaS-lösningar, fysiska produkter eller professionella tjänster. Och inte minst både små och stora företag.

I avsnittet pratar Malin, VD på Crescando med Kajsa Arvidsson, Chief Commercial Officer på mjukvaruföretaget IOPSYS om skillnaderna mellan att jobba med content marketing i storföretag som Ericsson och Nokia och mindre företag.

Var finns utmaningarna och möjligheterna för olika typer av företag? Vad krävs för att lyckas? Och hur får du med kollegorna och övriga organisationen på tåget?

Lyssna på avsnittet

Lyssna i spelaren nedan eller där poddar finns. Kom ihåg att prenumerera!

Hör av dig

Hur jobbar du med content marketing? Vilka utmaningar och möjligheter upplever du i din B2B-marknadsföring? Hör gärna av dig så tar vi ett snack!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Charlotte Banning, CMO på investmentbolaget Monterro, gästar B2B-podden för att prata om vikten av en tydlig positionering för att B2B-företaget ska nå framgång på både kortare och längre sikt.

Läs vidare

Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration