#15 – LinkedIn som hörnsten i B2B-marknadsföringen
Malin Sjöman
LinkedIn har 900 miljoner användare. Tre nya medlemmar ansluter varje sekund och varje år görs över 300 miljarder uppdateringar. När Microsoft köpte LinkedIn 2016 betalade man hela 26,2 miljarder dollar för plattformen. Så vad är så speciellt med LinkedIn?
I avsnittet pratar Malin, VD på Crescando med Linda Björck, LinkedIn-expert, om hur LinkedIn har blivit en självklar hörnsten i B2B-marknadsföringen. Linda har föreläst om just LinkedIn i över 10 år. Idag coachar hon ledningsgrupper, har strategiska uppdrag och håller löpande utbildningar i LinkedIn som ett affärsverktyg.
I inslaget får du tips på hur du och dina kollegor kan jobba smartare i marknads- och säljprocesserna med LinkedIn. Linda delar också med sig av sina viktigaste lärdomar och insikter från sina dryga 10 år med plattformen.
- Var finns utmaningarna och möjligheterna kopplat till att jobba med LinkedIn?
- Går det att tvinga sina medarbetare till att bli mer aktiva?
- Vad gör man om medarbetarna inte vill?
Linda ger också sina bästa tips till dig som marknadschef som vill öka dina och hela företagets engagemang på LinkedIn. I vilken ände ska du börja? Och vad krävs för att du och företaget ska lyckas?
Lyssna på avsnittet
Lyssna i spelaren nedan eller där poddar finns. Kom ihåg att prenumerera!
Hur jobbar du och ditt företag med LinkedIn som ett verktyg för er B2B-marknadsföring och försäljning idag? Har du fler tankar eller funderingar kring hur ni kan växla upp er digitala marknadsföring med hjälp av LinkedIn och andra verktyg? Hör gärna av dig så tar vi ett snack!
Du kanske också gillar
Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!
Lyssna på B2B-podden om OKR, målstyrningsarbetet, taktisk planering och framdrift i det löpande arbetet.
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.