#2 – Hur hittar du rätt tonalitet i din B2B-kommunikation?
Malin Sjöman
I kommunikations- och marknadsarbetet är det lätt att allt fokus hamnar på vad vi vill kommunicera. Men i slutändan är det ofta lika viktigt hur vi gör det.
Vad använder du för ord och stil när du försöker nå ut till dina kunder? Matchar ditt företags personlighet med hur du låter?
I poddinslaget diskuterar Maria Hagman, projektledare och Wilhelm von Sydow, skribent och content-producent på Crescando, hur vi kan hitta rätt tonalitet i B2B-kommunikationen och vad som är viktigt att tänka på.
Lyssna här!
Hur viktigt är det hur du kommunicerar? Har ni riktlinjer för er tonalitet? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!
Du kanske också gillar
Eva Skoglund, gästar B2B-podden för att diskutera produktledningens kommersiella roll och hur viktigt det är att utvecklingsarbetet kopplas till affärsmålen.
Vi tittar närmare på Content Marketing Institutes rapport B2B Content Marketing – Benchmarks, Budgets, and Trends 2025 om varför vissa B2B-företag lyckas med content marketing men inte andra.
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.