#2 – Hur hittar du rätt tonalitet i din B2B-kommunikation?
Malin Sjöman
I kommunikations- och marknadsarbetet är det lätt att allt fokus hamnar på vad vi vill kommunicera. Men i slutändan är det ofta lika viktigt hur vi gör det.
Vad använder du för ord och stil när du försöker nå ut till dina kunder? Matchar ditt företags personlighet med hur du låter?
I poddinslaget diskuterar Maria Hagman, projektledare och Wilhelm von Sydow, skribent och content-producent på Crescando, hur vi kan hitta rätt tonalitet i B2B-kommunikationen och vad som är viktigt att tänka på.
Lyssna här!
Hur viktigt är det hur du kommunicerar? Har ni riktlinjer för er tonalitet? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!
Du kanske också gillar
Ulrika Hasselberg, seniorkonsult inom marknadsföring gästar B2B-podden för att prata om balansen mellan att rekrytera egen kompetens och ta hjälp av byrå.
Mattias Loxi, medgrundare och marknadsansvarig på Cinode, gästar B2B-podden för att berätta om företagets framgångssaga med content marketing.
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.