#44 – Hur möter du dina kunder på den hybrida köpresan?
Malin Sjöman
Hur professionella köpare gör för att komma till beslut när de köper av andra företag, det vi kallar för business-to-business, har ändrats mycket de senaste åren. Idag börjar de allra flesta B2B-köp på nätet och köpare på alla nivåer i företaget, från tekniker och IT-ansvariga till HR-medarbetare och marknadschefer, gör alltmer av sin research inför ett köp i digitala kanaler. Dessutom blir digital handel och köp direkt på nätet allt vanligare, även B2B. Det här betyder att vi som säljande företag och som marknadsförare måste tänka om och tänka nytt. Vi måste hänga med och förstå hur våra kunder vill köpa idag.
För att prata om hur vi kan tänka och vad vi behöver göra för att möta köpare på den nya kundresan gästas B2B-podden av Julia Grötting, Campaign Manager för Mid Market-segmentet i Norden inom Revenue Marketing på Trimble. I inslaget berättar Julia varför hon brinner för att förstå den digitala kundresan och ger sin bild av vad företag kan göra för att bli bättre på att möta sina kunder i de digitala kanalerna.
Samtalet handlar också om:
- Vad som händer om marknad driver förändring och sälj vill stå still
- Varför det inte räcker med en ny webb och ett marketing automation-system…
- Hur Trimble jobbar idag för att ställa om med fokus på kundresan
- Vad som är de största utmaningarna i en omställning
- Vilka KPIer som är viktiga för att kunna mäta förändringen
Inslaget avslutas förstås med att Julia ger sina tre bästa råd till dig som vill bli bättre på att möte kunden på den digitala och hyrbida kundresan!
🎧Lyssna på avsnittet
Passa på att lyssna nu direkt här eller i din poddspelare! Och glöm inte prenumerera på B2B-podden så du får tips när nästa avsnitt är ute med mer inspo för din B2B-marknadsföring och försäljning!
–
Hör av dig!
Är du nyfiken på att prata om hur ditt företag kan tänka och framförallt göra föra att bli bättre på att möta era kunder på en hybrid kundresa? Hör gärna av dig!
Du kanske också gillar
Ulrika Hasselberg, seniorkonsult inom marknadsföring gästar B2B-podden för att prata om balansen mellan att rekrytera egen kompetens och ta hjälp av byrå.
Mattias Loxi, medgrundare och marknadsansvarig på Cinode, gästar B2B-podden för att berätta om företagets framgångssaga med content marketing.
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.