#5 – En egen podd som del av din B2B-marknadsföring
Malin Sjöman
Det kan kännas som att alla vill ha en egen podd och att världen översvämmas av privatpersoner, influencers, medieproducenter och andra företag som lanserar poddar inom olika områden. Behövs det verkligen fler poddar? Och vad krävs för att en nischad B2B-podd ska tränga igenom bruset och få genomslag i målgruppen?
I poddinslaget diskuterar Crescandos projektledare Maria Hagman och content-producent Wilhelm von Sydow möjligheterna och fördelarna med att låta en egen podd bli ett inslag i det egna marknadsföringsarbetet. Hur stort åtagande är det egentligen att dra igång en B2B-podd? Och vad krävs för att du ska lyckas?
Lyssna här!
Är podd helt överspelat? Poddar du eller någon av dina konkurrenter? Hur skulle en podd passa i din B2B-marknadsföring, och vad skulle den handla om? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!
Du kanske också gillar
Eva Skoglund, gästar B2B-podden för att diskutera produktledningens kommersiella roll och hur viktigt det är att utvecklingsarbetet kopplas till affärsmålen.
Vi tittar närmare på Content Marketing Institutes rapport B2B Content Marketing – Benchmarks, Budgets, and Trends 2025 om varför vissa B2B-företag lyckas med content marketing men inte andra.
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.