Hoppa till innehåll

#6 – Hur blir du en bra beställare mot byrå?

Malin Sjöman

Ett byråsamarbete kan vara helt fantastiskt när allt klaffar men bli riktigt jobbigt om det inte fungerar som du hade hoppats. Många gånger är orsaken till ett kraschat samarbete att förväntningarna på vad som ska göras och varför inte är helt synkade. Andra gånger är rollfördelningen inte helt tydlig. I en väl fungerande relation mellan beställare och byrå jobbar alla som ett integrerat team, med samma mål och en tydlig vision om vad man ska åstadkomma tillsammans.

I avsnittet diskuterar Maria Hagman och Anna Lindman, båda projektledare på Crescando, sina erfarenheter från både byrå- och köparsidan och vad som krävs för att få till ett tight och bra samarbete mellan byrå och köpare. Vad behöver du tänka på i utvärderingen av en ny byrå? Hur gör du för att vara en tydlig beställare? Vad är en brief? Och vad är egentligen skillnaden mellan projekt- och produktkrav?

Lyssna här!

Har du ett byråsamarbete och i så fall vad tycker du är viktigast? Hur agerar du som köpare? Vad tycker du är viktigt i val av byrå?
Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.

Läs vidare

I årets första inslag gästas B2B-podden av Mats Rönne, senior rådgivare med lång erfarenhet av marknadsföring, affärsutveckling och varumärkesarbete för att ge sin syn på värdet av starka varumärken för

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration