CONTENT MARKETING B2B
CONTENT MARKETING SOM UTBILDAR, INSPIRERAR OCH ENGAGERAR
Content marketing handlar om att inspirera, engagera och utbilda potentiella kunder – och inte minst att hjälpa dem köpa. En tydlig och gemensam content-strategi hjälper dig säkra upp att rätt innehåll – content – tas fram. Med fokus på rätt segment och personas, relevanta teman och en konkret budskapsplattform är det sen enkelt att ta fram en taktisk redaktionell plan. Vilket content ska tas fram, när, av vem och i vilket format? Vi på Crescando är experter på content marketing B2B. Vi stöttar dig hela vägen från strategi till taktisk redaktionell plan. Självklart hjälper vi dig också producera content!
DIN EGEN FLEXIBLA CONTENT-FABRIK
Vi hjälper dig producera content i de format och med de budskap som passar dig och dina kunder. Långt eller kort. Text och bild. Ljud och rörligt. Våra professionella skribenter och content-producenter kombinerar metodik och kreativitet för att skapa content som engagerar, inspirerar och hjälper mottagaren köpa.
ARTIKLAR
Artiklar är ofta ryggraden i content-arbetet. Med utgångspunkt i målgrupp och köpresa intervjuar våra erfarna skribenter era interna och externa experter som grund för att skriva artiklar som inspirerar, engagerar och utbildar.
PRIS: Från 10 000 SEK
GUIDER & E-BÖCKER
Längre, djuplodande innehåll låter läsaren fördjupa insikterna. Vi hjälper dig producera inspirerande guider, engagerande whitepapers och visuella e-böcker som hjälper dig bygga relationer och förtroende.
PRIS: Från 45 000 SEK
KUNDCASE
Nöjda kunder är företagets bästa ambassadörer. Låt dina kunder berätta om sin resa och sina lärdomar i ett skriftligt case, en film eller som talare på ett event. Vi hjälper dig hitta formatet och producera färdiga berättelser.
PRIS: Från 12 000 SEK
RÖRLIGT INNEHÅLL
Vi producerar video-innehåll som lyfter fram interna och externa experter, inspirerar, utbildar och bygger thought leadership. Från idé och manus, hela vägen till enklare animationer, expertintervjuer och filmade kundcase.
PRIS: Från 12 000 SEK
RAPPORTER
Att genomföra en egen marknadsundersökning ger både nya insikter och möjlighet att bjuda på kunskap som väcker målgruppens intresse. Resultatet kan paketeras i många olika format och anpassas för alla kanaler.
PRIS: På offert.
DIGITALA EVENT
Digitala event är ett uppskattat och effektivt format för kunskapsdelning som kompletterar traditionella mässor och seminarier! Antalet deltagare är obegränsat, geografin spelar mindre roll och alla kan hänga med online.
PRIS: På offert
VILL DU SE EXEMPEL PÅ CONTENT SOM VI PRODUCERAT?
MARKETING AS A SERVICE: FÄRDIGA PAKET SOM SÄKRAR KONTINUITET
Många företag vi träffar brottas med att få till det löpande content marketing-arbetet. Med våra content-paket – en del av vårt Marketing as a Service-erbjudande – får du snurr på maskineriet. Vi tar löpande fram relevant content som möter dina behov. Välj instegspaketet Content BAS för att lägga grunden, Content GO för att växla upp dina affärer eller Content PRO för att maxa kraften i din content marketing.
Paketen visar rekommenderad content-produktion under 6 månader.
I alla paket ingår löpande projektledning – du får en en dedikerad kundprojektledare med på hela resan!
CONTENT BAS
- Redaktionell planering & styrning
- Artiklar/kundcase, 12 st
- Poster för aktivering: nyhetsbrev
och sociala medier
PRIS: 22 000 SEK/mån
CONTENT GO
- Redaktionell planering & styrning
- Artiklar/kundcase, 12 st
- Guider/e-böcker, 2 st
- Poster för aktivering: nyhetsbrev
och sociala medier
PRIS: 42 000 SEK/mån
CONTENT PRO
- Redaktionell planering & styrning
- Artiklar/kundcase, 12 st
- Guider/e-böcker, 2 st
- Kundcase-video, 1 st
- Poster för aktivering: nyhetsbrev
och sociala medier
PRIS: 51 000 SEK/mån
Självklart kan vi också skräddarsy ett paket för dina och ditt företags behov! Hör av dig om du vill veta mer!
DAGS ATT VÄXLA UPP DITT CONTENT MARKETING-ARBETE?
DAGS ATT VÄXLA UPP DITT CONTENT MARKETING-ARBETE?
MARKNADSFÖRING SOM TJÄNST – KONTINUITET OCH FLEXIBILITET I SMART PAKETERING
Visste du att du att i stort sett hela vårt erbjudande nu är tillgängligt genom våra flexibla marknadsföringsabonnemang? Samarbetet baseras på ett löpande avtal där du väljer hur många poäng du vill investera i varje månad, baserat på det stöd och den kompetensförstärkning just du och tid företag behöver. Det ger dig full flexibilitet att skräddarsy sin egen marknadsmix.
Det är lika relevant för mindre och mellanstora företag att ha en digital närvaro som för ett företag med miljardomsättning. Min erfarenhet av digitaliseringsresor är att det är viktigt att vara med tidigt i kundens köpresa. Gärna vara den som startar den!
– Kajsa Arvidsson, CMO Genexis
CONTENT MARKETING - EN PLAN I SJU STEG SOM GER RESULTAT
Vi hjälper dig lägga grunden för din content marketing och redaktionella arbete, från strategi och plan till praktik och resultat. Vi guidar dig hela vägen, från kundinsikt och personas till budskapsformulering, paketering och uppföljning. Vår process i 7 steg hjälper dig på vägen till ett målinriktat content marketing-arbete som ger resultat.
ANVÄND DITT PUBLICERADE CONTENT SMART
Att återanvända värdefullt content som du har publicerat är ett resurseffektivt sätt att påminna kunderna om hur du kan hjälpa dem med deras utmaningar. Vi har hjälpt många B2B-företag med kunskap, verktyg och processer för att använda sitt content flera gånger.
1.
INVENTERA
För att det ska bli en enkel process behöver ni ha koll på ert content. Gör en lista över det ni publicerat.
2.
PRIORITERA
Samla personer från sälj och marknad och bestäm vad ni ska återanvända, budskapen, format och kanaler.
3.
PLANERA
Gör en publiceringsplan och ta hänsyn till vilka resurser ni har för att lyckas. Bestäm vem som ska göra vad.
4.
PUBLICERA
Publicera eller schemalägg ert återanvända content. Se till att någon följer upp kommentarer m.m.
VILL DU VETA MER ?
MER OM CONTENT MARKETING B2B PÅ INSPIRATIONSPORTALEN
Så bygger du varumärket med content
Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.
Smart content marketing med en budskapsplattform
Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.
Content marketing B2B: Har vi glömt bort HURet?
Så adresserar du alla stegen i kundens köpresa genom att visa hur du hjälper dem att nå sin framtida målbild.