CONTENT MARKETING B2B
CONTENT MARKETING SOM UTBILDAR, INSPIRERAR OCH ENGAGERAR
DIN EGEN CONTENT-FABRIK
Vi hjälper dig producera content i de format och med de budskap som passar dig och dina kunder. Långt eller kort. Text och bild. Ljud och rörligt. Våra professionella skribenter och content-producenter kombinerar metodik och kreativitet för att skapa content som engagerar, inspirerar och hjälper mottagaren köpa.
ARTIKLAR
Artiklar eller bloggposter är ofta ryggraden i content-arbetet. Med utgångspunkt i målgrupp och köpresa intervjuar våra erfarna copywriters era interna och externa experter. Eller så gör vi egen research och skriver artiklar och bloggposter som en viktig del för framgångsrik inbound och content marketing.
GUIDER & E-BÖCKER
Längre, djuplodande innehåll ger läsaren möjlighet att fördjupa insikterna och förkovra sig. Vi hjälper dig producera inspirerande guider, matnyttiga checklistor och visuella e-böcker som är relevanta för målgruppen och hjälper dig bygg relationer och förtroende.
RAPPORTER
Att genomföra en egen marknadsundersökning, en studie eller gräva djupare i ett ämne ger både ökade insikter internt och möjlighet att bjuda kunskaper som väcker målgruppens intresse. Rapportens resultat kan ofta styckas upp, paketeras i många olika format och anpassas för alla kanaler.
FILM
Rörligt innehåller som lyfter fram spännande interna och externa experter inspirerar, utbildar och bygger företagets thought leadership. Vi hjälper dig att producera intresseväckande och inspirerande video-content - från idé och manus, hela vägen till färdiga filmade kuncase, expertintervjuer eller en animerad demofilm.
KUNDCASE
Nöjda kunder är företagets bästa och mest trovärdiga ambassadörer. Låt dina toppkunder berätta om sin resa, sin utveckling och sina lärdomar i ett skriftligt case, en film, genom kundcitat eller som talare på ett event eller ett webinarium. Vi hjälper dig hitta formatet, jaga kunder och producera färdiga berättelser.
DIGITALA EVENT
Digitala event är ett uppskattat och effektivt format för kunskapsdelning och ett bra komplement till traditionella mässor och frukostseminarier - inte minst i tider av social distansering! Antalet deltagare är obegränsat, geografin spelar mindre roll och du får chans att både dela kunskap och träffa kunder online.
VILL DU SE EXEMPEL PÅ CONTENT SOM VI PRODUCERAT?
FÄRDIGA PAKET SOM SÄKRAR KONTINUITET
Många gånger ligger utmaningen i att få till det löpande content marketing-arbetet. Med våra paketerade tjänster får du snurr på maskineriet. Under ett halvår tar vi löpande fram relevant content som möter dina behov. Välj instegspaketet BAS för att komma igång, GO för att växla upp dina affärer eller PRO för att ta alla medier till din hjälp för att bygga nya relationer.
Hör av dig så sätter vi ihop ett paket för dina och ditt företags behov!
CONTENT BAS
- Redaktionell planering & styrning
- Artiklar/bloggposter, 12 st
- Case studies, 3 st
- Poster för aktivering: nyhetsbrev
och sociala medier
CONTENT GO
- Redaktionell planering & styrning
- Artiklar/bloggposter, 12 st
- Case studies, 3 st
- Guider/whitepapers, 2 st
- Poster för aktivering: nyhetsbrev
och sociala medier
CONTENT PRO
- Redaktionell planering & styrning
- Artiklar/bloggposter, 12 st
- Case studies, 3 st
- Guider/whitepapers, 2 st
- Video, 3 st
- Poster för aktivering: nyhetsbrev
och sociala medier
Paketen visar rekommenderad content-produktion under 6 månader.
VILL DU VETA MER OM VÅRA PAKET?
Det är lika relevant för mindre och mellanstora företag att ha en digital närvaro som för ett företag med miljardomsättning. Min erfarenhet av digitaliseringsresor är att det är viktigt att vara med tidigt i kundens köpresan. Gärna vara den som startar den!
– Kajsa Arvidsson, CMO Genexis
CONTENT MARKETING - EN PLAN I SJU STEG SOM GER RESULTAT
Vi hjälper dig lägga grunden för din content marketing och redaktionella arbete, från strategi och plan till praktik och resultat. Vi guidar dig hela vägen, från kundinsikt och personas till budskapsformulering, paketering och uppföljning. Vår process i 7 steg hjälper dig på vägen till ett målinriktat content marketing-arbete som ger resultat.
ANVÄND DITT PUBLICERADE CONTENT SMART
Att återanvända värdefullt content som du har publicerat är ett resurseffektivt sätt att påminna kunderna om hur du kan hjälpa dem med deras utmaningar. Vi har hjälpt många B2B-företag med kunskap, verktyg och processer för att använda sitt content flera gånger.
1.
INVENTERA
För att det ska bli en enkel process behöver ni ha koll på ert content. Gör en lista över det ni publicerat.
2.
PRIORITERA
Samla personer från sälj och marknad och bestäm vad ni ska återanvända, budskapen, format och kanaler.
3.
PLANERA
Gör en publiceringsplan och ta hänsyn till vilka resurser ni har för att lyckas. Bestäm vem som ska göra vad.
4.
PUBLICERA
Publicera eller schemalägg ert återanvända content. Se till att någon följer upp kommentarer m.m.
VILL DU VETA MER ?
MER OM CONTENT MARKETING B2B PÅ INSPIRATIONSPORTALEN
De 7 mest lyssnade artiklarna om B2B-marknadsföring
Visst vet du att du kan lyssna på våra artiklar också? Här är de 7 mest lyssnade artiklarna från april 2023 till mars 2024.
DEL 2: Första hjälpen för B2B-marknadsföraren – så tacklar du vanliga utmaningar i ditt dagliga arbete
Så här kommer du framåt med fyra vanliga utmaningar inom B2B-marknadsföring!
Första hjälpen för B2B-marknadsföraren – så tacklar du fyra vanliga utmaningar
Får du mycket trafik men bara ett fåtal konverteringar? Eller är det fel företag som kontaktar er? Så här kan du förbättra din marknadsföring.