Podd: Befinner sig content marketing i kris?
Gustav Tranback
I senaste avsnittet av Content-spanarna i KNTNT Radio diskuterar Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren Marsha Lindsays påstående att det just nu pågår en content-kris. Finns det något belägg för det här kraftuttrycket eller är det bara effektsökeri?
Under EFFWorks i London för ett par veckor sedan talade Marsha Lindsay från BrandWorks University om det som enligt henne är en pågående Content Marketing-kris. Till grund för påståendet ligger en studie framtagen av just BrandWorks University. Det här låter självklart ganska skrämmande, men finns det någon sanning i tesen?
I senaste inslaget av Content-spaning utgår diskussionen från just Marsha Lindsays presentation på EFFWorks. Trots att alla tre spanare är eniga om att flera av Marshas argument för utmaningarna Content Marketing står inför idag stämmer är de alla ganska ovilliga att köpa hennes slutsats rätt av. Lyssna på senaste avsnittet av Content-spanarna och ta del av hur Malin, Pia och Thomas ser på content marketing idag och i framtiden.
Lyssna här!
Har du tankar kring det som diskuteras i podden? Eller har du kanske en helt annan syn på det som diskuteras? Tveka inte att höra av dig till oss!
Du kanske också gillar
Anders Ångström, seniorkonsult på A-focus, gästar B2B-podden för att prata om vikten av att vi förstår våra kunder - innan vi utvecklar och lanserar nya produkter.
Charlotte Banning, CMO på investmentbolaget Monterro, gästar B2B-podden för att prata om vikten av en tydlig positionering för att B2B-företaget ska nå framgång på både kortare och längre sikt.
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.