Låt inte branschjargong och buzzwords stå i vägen för budskapet
Mårten Huzell
Kommunikation handlar om att nå ut till mottagaren och att engagera. Det är inte en tävling om vem som använder de svåraste orden eller slänger sig med den senaste branschjargongen. Två vanliga utmaningar i business to business-kommunikation är att få komplicerade flöden och erbjudanden överskådliga och att väcka mottagarens nyfikenhet. Vårt nytillskott Mårten Huzell brinner för att hjälpa företag hitta budskapet och ta sig an dessa utmaningar. Målet är att få mottagare att luta sig fram och lyssna intensivt på det du och ditt företag har att berätta.
– Bakom buzzwords finns det nästan alltid en spännande berättelse, något som går djupare. Det kan vara ett fantastiskt erbjudande dolt bakom förkortningar och ord som bara den insatte förstår. Jag vill hjälpa till att tydliggöra det komplicerade och få det intressant och spännande. Att hitta det som driver människor och företag, istället för att fokusera på det tekniska, gör samtalet mycket mer intressant, enligt Mårten.
Mårten har en gedigen teknisk bakgrund med en examen som elektroteknikingenjör från KTH och många år som supportingenjör. Han har arbetat med allt från kundsupport till utbildning och dokumentation. Under åren ändrades fokus från havererade system till att skriva mässmaterial, utbildningsmaterial och tekniska bulletiner. Passionen för att skriva drev till slut Mårten att söka sig vidare. Resan började på Berghs följt av ett år som frilansande copywriter för olika reklambyråer, hjälporganisationer och tidningar. Nu stiger han in på Crescando som content-producent och marknadskonsult.
—
Vi är jätteglada att få välkomna Mårten till Hägvall & Sjöman! Vill du veta mer om hur han kan hjälpa dig att berätta din historia är du välkommen att mejla till marten@crescando.se – eller kom förbi Munkbron 3 på en kaffe (vilket han dricker i stora koppar, ofta) om du vill lära känna honom lite bättre!
Du kanske också gillar
Charlotte Banning, CMO på investmentbolaget Monterro, gästar B2B-podden för att prata om vikten av en tydlig positionering för att B2B-företaget ska nå framgång på både kortare och längre sikt.
Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.