Hoppa till innehåll

Med mottagaren i fokus – nytillskott i Hägvall & Sjöman-teamet

Malin Sjöman

Så sent som i höstas presenterade vi två nya tillskott i vårt team på Crescando – Marina och Matilda. Nu är det dags igen!

En grundtanke i vår verksamhet har alltid varit att de marknadsinsatser som vi hjälper våra kunder att genomföra, är till för driva affärer. Samtidigt är det ju inte företag som tar del av marknadsföringen vi riktar mot dem, utan människor. Därför är det viktigt att se till att det innehåll som skapas både stärker och driver den egna affären framåt, samtidigt som det måste förmedla en engagerande och sammanhängande berättelse, som är till faktisk nytta för målgruppen.

Att bygga sådana berättelser och därigenom leda kunden genom säljprocessen är något som Wilhelm von Sydow brinner för. Sedan 1 april är han ny content-producent och marknadskonsult på Crescando, med flerårig erfarenhet av B2B-marknadsföring:

– Min utgångspunkt är alltid mottagaren och vad som triggar dennes engagemang. Med en bakgrund inom account-based marketing sitter det dessutom i ryggmärgen att marknadsinsatser är till väldigt liten nytta om man inte också involverar säljavdelningen. Genom säljarnas erfarenheter får vi en betydligt bättre insikt om kunden och dennes faktiska behov, vilket är vad B2B-content i huvudsak måste handla om.

Wilhelms bakgrund som skribent och strateg bidrar med en god balans mellan affärsdrivande marknadstänk och intresseväckande storytelling, för att formulera våra kunders budskap på bästa möjliga sätt.

Vi är väldigt glada att ha Wilhelm ombord! Vill du veta mer om hur han kan hjälpa dig att nå ut med just dina budskap är du välkommen att mejla på wilhelm@crescando.se – eller kom förbi Munkbron 3 på en fika om du vill lära känna honom lite bättre!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Charlotte Banning, CMO på investmentbolaget Monterro, gästar B2B-podden för att prata om vikten av en tydlig positionering för att B2B-företaget ska nå framgång på både kortare och längre sikt.

Läs vidare

Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration