Med mottagaren i fokus – nytillskott i Hägvall & Sjöman-teamet
Malin Sjöman
Så sent som i höstas presenterade vi två nya tillskott i vårt team på Crescando – Marina och Matilda. Nu är det dags igen!
En grundtanke i vår verksamhet har alltid varit att de marknadsinsatser som vi hjälper våra kunder att genomföra, är till för driva affärer. Samtidigt är det ju inte företag som tar del av marknadsföringen vi riktar mot dem, utan människor. Därför är det viktigt att se till att det innehåll som skapas både stärker och driver den egna affären framåt, samtidigt som det måste förmedla en engagerande och sammanhängande berättelse, som är till faktisk nytta för målgruppen.
Att bygga sådana berättelser och därigenom leda kunden genom säljprocessen är något som Wilhelm von Sydow brinner för. Sedan 1 april är han ny content-producent och marknadskonsult på Crescando, med flerårig erfarenhet av B2B-marknadsföring:
– Min utgångspunkt är alltid mottagaren och vad som triggar dennes engagemang. Med en bakgrund inom account-based marketing sitter det dessutom i ryggmärgen att marknadsinsatser är till väldigt liten nytta om man inte också involverar säljavdelningen. Genom säljarnas erfarenheter får vi en betydligt bättre insikt om kunden och dennes faktiska behov, vilket är vad B2B-content i huvudsak måste handla om.
Wilhelms bakgrund som skribent och strateg bidrar med en god balans mellan affärsdrivande marknadstänk och intresseväckande storytelling, för att formulera våra kunders budskap på bästa möjliga sätt.
Vi är väldigt glada att ha Wilhelm ombord! Vill du veta mer om hur han kan hjälpa dig att nå ut med just dina budskap är du välkommen att mejla på wilhelm@crescando.se – eller kom förbi Munkbron 3 på en fika om du vill lära känna honom lite bättre!
Du kanske också gillar
Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.
Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.