Podd: Marknadschefens förändrade roll
Marina Kjellander
Att sälj och marknadsföringslandskapet har förändrats råder det ingen tvekan om. Digitalisering och förändrade köpbeteenden driver på förändringen och därmed behöver också marknadschefens roll förändras.
Keith Ferrazi skrev nyligen en artikel The New Pressures Facing CMOs and How to Overcome Them, publicerad i Harvard Business Review. 2006 skrev tre tungviktare inom sälj och marknadsföring; Philip Kotler, Neil Rackham och Suj Krishnaswamy en artikel i samma publikation om ”The War Between Sales and Marketing”. Vi har visserligen kommit långt på 13 år men fortfarande består många av utmaningarna och gapen mellan marknadsförare och säljare.
Vilka krav ställs på dagens marknadschefer? Hur måste marknadschefens roll förändras? Hur kan marknad och säljavdelningarna förbättra samarbetet för att i slutändan göra fler och bättre affärer? I detta avsnitt av ContentSpanarna diskuterar vår Malin Sjöman med Tomas Barregren på KNTNT Marketing detta spännande och utmanande ämne.
Lyssna och låt dig inspireras.
Lyssna här!
Hur upplever du att kraven och förväntningarna på dig som marknadschef har förändrats? Ser du det som en möjlighet eller utmaning? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!
Du kanske också gillar
Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.
I årets första inslag gästas B2B-podden av Mats Rönne, senior rådgivare med lång erfarenhet av marknadsföring, affärsutveckling och varumärkesarbete för att ge sin syn på värdet av starka varumärken för
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.