Podd: Trendbrott – Längre och fördjupat innehåll allt vanligare
Marina Kjellander
I KNTNT-radio avsnitt 192 pratar ContentSpanarna Pia Tegborg, Thomas Barregren och Malin Sjöman om längden på content – är det kort och snärtigt eller långt och fördjupande som gäller?
Vi får många frågor från kunder om hur långt ett blogginlägg, en webbtext eller en guide ska vara och det enkla svaret är – det beror på. Är det verkligen värt all den kraft, energi och resurser det tar att skriva exempelvis en lång och djuplodande guide? Ann Handley är en välkänd tongivare inom content marketing och har skrivit böcker som Content Rules och Everybody Writes. Diskussionen i detta poddavsnitt tar utgångspunkt från en artikel som Ann Handley skrivit om hur det längre och mer genomarbetade innehållet tar större plats och får mer fokus än korta, snärtiga och isolerade texter. Varför? Lyssna på avsnittet så får du reda på detta och mycket mer.
Lyssna och låt dig inspireras.
Lyssna här!
Hur jobbar ditt företag med content marketing idag och hur ser mixen ut av kort och långt innehåll? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!
Du kanske också gillar
Charlotte Banning, CMO på investmentbolaget Monterro, gästar B2B-podden för att prata om vikten av en tydlig positionering för att B2B-företaget ska nå framgång på både kortare och längre sikt.
Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.