Podd: Minskat motstånd mellan sälj och marknad ger stora affärsvinster
Anna Lindman
Jobbar du inom marknad eller sälj på ett B2B-företag med en stark försäljningskultur? Då är detta sommarens poddtips. I ett nytt avsnittet av KNTNT-radio diskuterar Content-Spanarna Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren utifrån rapporten Fostering a Frictionless Funnel: Achieving End-to-End Marketing & Sales Effectiveness.
Undersökningsföretaget Aberdeen har studerat effekten av friktion vid marknadsföring och försäljning. Utmaningen är att få sälj -och marknadsprocesserna att hänga ihop hela vägen fram, det vill säga från kallt lead till kvalificerad affärsmöjlighet och i slutändan ny affär. Studien visar också på stora affärsvinster för företag som lyckas minska motståndet mellan sälj och marknad och på så sätt förkorta säljcyklerna.
Sist men inte minst kommer Content-Spanarna in på vad du som ensam marknadsförare eller ni som helt marknadsgäng kan göra för att få gehör för viktiga marknadsfrågor i ett säljorienterat B2B-företag.
Lyssna och låt dig inspireras
Lyssna här!
Jobbar du på ett B2B-företag med en stark försäljningskultur? Känner du igen dig i situationen och håller du med Content-Spanarna? Eller har du en annan uppfattning? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!
Du kanske också gillar
Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.
Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.