DIGITALA EVENT

Ta dina webinarier till nästa nivå och integrera dem i din inbound marketing

DIGITALA EVENT 2.0 LYFTER DIN AFFÄR

Att kommunicera med digitala event, via bild och ljud. direkt till mottagaren är här för att stanna. Kundmöten, event, partnerdagar, konferenser kan numera avnjutas online som komplement till traditionella evenemang. Modererade paneldebatter, föreläsningar, presentationer eller interaktiva samarbeten via skärmen är det nya normala.

Det positiva på 2020-talet är att en stor del av den digitala kommunikationen kan skötas via befintliga plattformar i organisationen. Men förväntningarna har ökat, nu kräver mottagarna snygga leveranser i HD-format med klart och mjukt ljud. När digitala event och webinarier sker varje vecka räcker det inte längre med good enough - nu är det dags för Digitala Event 2.0.

LYFT DINA WEBINARIER TILL NÄSTA NIVÅ

För att lyfta den digitala kommunikationen till en ny erbjuder vi tre olika nivåer av professionellt planerade och producerade event

TEAMS LIVE EVENTS - DIGITALA EVENT MODELL TOP NOTCH

Du har redan en licens för att sända Team LIVE Events och vill hålla dig till Microsofts miljö av praktiska och säkerhetsmässiga skäl. Toppen! Vi hjälper dig att skapa ett LIVE-event i en digital miljö som du känner igen - från en studio som erbjuder högklassiga ljud-, ljus- och supportmöjligheter. Det där lilla extra som gör det nya normala top notch.

Crescando live

DIGITALA INSPIRATIONSEVENT I SERIEFORMAT

Dela upp dina budskap eller affärsområden i mindre portioner och fördela dem på 3-4 webinarier. Låt olika talare presentera och sköt diskussionen via chat. Anslut externa presentatörer som sitter runt om i världen. Förpacka ditt event på ett smakfullt och lättillgängligt sätt i skarp miljö.

ANVÄNDARDAGAR, PANELER OCH HALVDAGSEVENT

Bjud in dina kunder och partners under en halv- eller heldag för att dela inspiration kring årets kommande strategier och nyheter. Möts i paneldebatter, intervjusoffor eller grupprum och ta ett ordentligt grepp, samlat men digitalt.

first-quote-purple

75 % av all B2B-beslutsfattare anser att digital kommunikation (digitala event) fungerar lika bra som eller bättre än traditionell kommunikation, "face-to-face".

Global B2B decision-maker response to COVID-19 crisis - McKinsey 2020

INTEGRERAD INBOUND MARKETING - FÖRE, UNDER OCH EFTER DITT  EVENT

Att integrera eventplaneringen och den digitala kommunikationen före, under och efter eventet maximerar effekten av din investering och säkerställer att du får ut så mycket som möjligt av eventet. Det gäller oavsett om du anordnar en egen kunddag online, ett fysiskt frukostevent eller bjuder in till ett fokuserat webinarium. Vi kan hjälpa dig hela vägen: från idé och inbjudan till genomförande och uppföljning.

1.
FÖRE
VÄRM UPP OCH BJUD IN

Omfattande erfarenhet från digitala event + ett nyfiket intresse för det senaste gör att vi har koll på aktuella trender. Det gör oss till en stark partner både för dig som just ska börja din digitala resa och dig som kommit en bit på vägen. Som förberedelse till eventen kopplar vi på olika marknadsstrategier.

2.
UNDER
SÄND OCH DOKUMENTERA

Tillsammans med vår partner finns vi med er i studion under sändningen oavsett om den ska strömmas direkt eller spelas in. Vi ser till att er tid framför kameran blir avslappnad och bidrar med tips och tricks som gör ditt digitala event till något relevant.

3.
EFTER
FÖLJ UPP OCH INSPIRERA

Vi erbjuder stödet du behöver efter ditt event i form av content, utvärdering och för att generera och vårda nya leads med hjälp av marketing automation på längre sikt - eller så jackar vi in i de verktyg du redan använder idag. Aktiviteterna efter ditt event är lika viktiga som de före och under.

first-quote-purple

Oavsett om du är värd för egna digitala event eller deltar i ett, tror jag att du blir förvånad över de möjligheter det kommer att ge och den försäljning eventet mycket sannolikt leder till.

Daniel Newman, Futurum Research

KONTAKTA OSS SÅ HJÄLPER VI DIG MED DITT DIGITALA EVENT

Vill du veta hur vi kan hjälpa ditt företag utvecklas på området digitala event? Hör av dig så berättar vi mer!

MER OM INBOUND MARKETING PÅ INSPIRATIONSPORTALEN

KPIer inbound marketing - vad och för vem ska jag mäta?

Att mäta mot affärsmål eller för att finjustera inbound marketing-aktiviteterna?

Öppningsgrad, klick, följare, lästid… De taktiska mätetalen för inbound marketing är absolut inte oviktiga men frågan blir: för vem och varför? Vi benar ut olika typer av KPI:er.

Läs vidare

Bra KPI:er för inbound marketing

Relevanta KPI:er för att mäta och följa upp inbound marketing

Att mäta både antal, konverteringsgrad och affärsvärde i varje steg, samt sätta upp en process för att mäta hela vägen tar tid, men är så värt det.

Läs vidare

3 grundpelare för att mäta och följa upp inbound marketing

Det finns tre bra grundförutsättningar som gärna får finnas på plats för att optimalt hitta rätt KPI:er att mäta och utvärdera din inbound marketing-satsning.

Läs vidare