Nu blir vi fler konsulter inom B2B-marknadsföring!

Matilda Sjöstrand

Sedan vår start 2013 har allt fler företag förstått värdet av bra B2B-marknadsföring. Fler och fler företag hör av sig och behöver hjälp, vilket vi förstås är jätteglada över. För att kunna hänga med i vår egen utveckling och fortsätta producera och leverera samma höga kvalité till er som är våra kunder behövdes därför förstärkning – nu är vi jätteglada att välkomna två nya tillskott till vårt team!

Värdet av bra content

Samtidigt som fler ägnar sig åt B2B-marknadsföring och content marketing fylls även våra flöden med allt mer content. För att sticka ut bland konkurrenterna blir välarbetat och relevant material allt viktigare, där textkvalité och hantverk får en avgörande roll för hur väl det tas emot och fångar mottagarens intresse. Det är där Matilda Sjöstrand kommer in i bilden, som ny marknadskonsult hos oss på Crescando.

Matilda har en bakgrund inom media och journalistik. Hon kommer närmast från en roll som skribent och redaktör på Egmont Publishing, ett av Sveriges främsta medieföretag. Med sin förkärlek till det skrivna ordet och erfarenhet från både print och digitala medier bidrar hon med en bred kompetens inom textproduktion. Hennes fokus ligger främst på att hjälpa våra kunder att formulera och nå fram med sina budskap.

Rätt strategi tar oss hela vägen fram

Att skapa kreativt content som möter våra potentiella kunders behov i köpprocessen tar oss dock bara halva vägen i mål. Det är först när vårt content når fram till mottagaren som det får ett värde, för mottagaren och för oss som marknadsförare. En bra och tydlig marknadsstrategi kan därför vara avgörande för om ditt content uppfyller sitt syfte som marknadsföring, eller om det förblir just content.

För att uppfylla våra kunders ökade behov av strategisk kompetens och vass projektledning inom B2B-marknadsföring är vi stolta att presentera Marina Årelid som vår nya seniora marknadskonsult. Marina har sedan 2002 arbetat med strategisk och operativ marknadsföring på B2B-företag inom konsult- och IT-branschen. Hon kallar sig gärna stolt generalist och har tack vare erfarenhet från både små och medelstora företag bred erfarenhet, från strategiarbete, planering och projektledning till att hands-on driva och genomföra leadsgenererande aktiviteter, skriva innehåll och nyttja digitaliseringens möjligheter optimalt.

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Arbetar du på ett traditionellt B2B-företag där det finns förväntningar på att driva events och göra klassiska produktblad, samtidigt som du och ditt team ska få företaget att arbeta mer…

Läs vidare

När vi precis tagit klivet in i ett nytt spännande år och dessutom ett helt nytt decennium är det ett bra tillfälle att stanna upp och reflektera över vad vi…

Läs vidare