PODD – CONTENT-SPANARNA

VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION

Digitala media som får leads att blomma upp.

Jag har nämnt den studie som Amerikanska Marketing Sherpa presenterat kring B2B-marknadsförarers topputmaningar i ett tidigare blogginlägg och konstaterade då att på andra plats, med 39%,  hamnar att ”marknadsföra till…

Läs vidare

Företaget, varumärket och jag. – del 2.

För 200 år sen var arbete och fritid ett: vi levde och arbetade på gården. Vi odlade vår mat, skötte djuren och tog hand om våra barn. Sedan kom industrialismen…

Läs vidare

Företaget och varumärket – och så jag

För ett tag sedan diskuterade panelen på P3:s Morgonpasset hur medarbetare väljer att tatuera in sitt företags logga på sin kropp. Upprinnelsen var ett företag i Norrköping som erbjuder studenter…

Läs vidare

10 anledningar att jobba med kundcase i din B2B-marknadsföring

Jag har precis i dagarna initierat ett större kundcaseprojekt tillsammans med kund, ett B2B-företag i IT-branschen. Det ger mig helt osökt anledning att berätta om min odelade passion för just…

Läs vidare

Sex skäl som gör B2B-marknadsföring unikt – och extra roligt! Del 2

Jag skrev tidigare om sex grundläggande skillnader mellan hur ett B2B-köp går till jämfört med B2C. Nu är det dags för en reflektion kring hur särdragen påverkar oss som jobbar med…

Läs vidare

B2B-marknadsföring – till företag OCH professionella individer.

Strax efter min förra post (Sex skäl som gör B2B-marknadsföring unikt – och extra roligt! Del 1.) läste jag ett inlägg i LinkedIn-gruppen B2B Marketing. Temat för diskussionen ligger nära två…

Läs vidare

Sex skäl som gör B2B-marknadsföring unikt – och extra roligt! Del 1.

Jag har valt arbeta som konsult med inriktning på just just Business-to-Business, B2B-marknadsföring. Men vad det egentligen som gör B2B-försäljning och marknadsföring så unikt? Och utmanande och fantastiskt roligt? Om…

Läs vidare