Skip to content

Podd: Marknadschefens förändrade roll

Marina Kjellander

Att sälj och marknadsföringslandskapet har förändrats råder det ingen tvekan om. Digitalisering och förändrade köpbeteenden driver på förändringen och därmed behöver också marknadschefens roll förändras.

Keith Ferrazi skrev nyligen en artikel The New Pressures Facing CMOs and How to Overcome Them, publicerad i Harvard Business Review. 2006 skrev tre tungviktare inom sälj och marknadsföring; Philip Kotler, Neil Rackham och Suj Krishnaswamy en artikel i samma publikation om ”The War Between Sales and Marketing”. Vi har visserligen kommit långt på 13 år men fortfarande består många av utmaningarna och gapen mellan marknadsförare och säljare.

Vilka krav ställs på dagens marknadschefer? Hur måste marknadschefens roll förändras? Hur kan marknad och säljavdelningarna förbättra samarbetet för att i slutändan göra fler och bättre affärer? I detta avsnitt av ContentSpanarna diskuterar vår Malin Sjöman med Tomas Barregren på KNTNT Marketing detta spännande och utmanande ämne.

Lyssna och låt dig inspireras.

Lyssna här!

Lyssna här - liten

Hur upplever du att kraven och förväntningarna på dig som marknadschef har förändrats? Ser du det som en möjlighet eller utmaning? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

När allt fler dimensioner av vår vardag och inte minst vår kommunikation digitaliseras är det viktigt att vi inte tappar fokus på det underliggande budskapet. I grunden handlar B2B-marknadsföring om…

Läs vidare

Det finns flera anledningar till att börja arbeta med film istället för enbart det skrivna ordet i din B2B-marknadsföring. En orsak är att vi idag behöver vara snabba med att…

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen