JLT Mobile Computers
INBOUND MARKETING RÄTT MODELL FÖR JLT:s VARUMÄRKESRESA
I mer än 25 år har JLT Mobile Computers producerat stryktåliga datorer till utmanande miljöer som lager, hamnar, gruvor och jordbruk. Över 100 000 datorer sedan starten gör JLT till Sveriges största PC-tillverkare, med kunder utspridda över hela världen. Utifrån ett strategiskt beslut skulle hela företaget genomgå en stor förändring.

För oss handlade det om att hitta en partner som förstod vår affärsmodell och vårt nya sätt att möta kunden, och som vi kände att vi kunde lita på.
– Per Holmberg, VD på JLT Mobile Computers Group
ATT FÅ IHOP SÄLJ OCH MARKNAD
Att sälj och marknad jobbar tillsammans är avgörande för att generera och förädla leads. För JLT har deras tydliga strategiska riktning varit viktig för att få sälj och marknad att komma närmare varandra.
- Alla medarbetare är väldigt engagerade och insatta i vart vi ska någonstans. Till exempel har säljteamet ett sälj- och marknadsmöte veckovis där man går igenom affärsmöjligheter, kunder och marknadsprojekt, och där man gemensamt bestämmer riktning för både sälj- och marknadsaktiviteter. Mötet är även ett forum för att ställa frågor och lyfta lärdomar. Med hjälp av Crescando har säljarna också fått en introduktion till LinkedIn. Hur man som säljare kan använda plattformen i sitt försäljningsarbete för att få bästa effekt, säger Per.
