Fellowmind
INBOUND MARKETING RÄTT MODELL FÖR ORANGO ATT KONVERTERA LEADS TILL KUNDER
Konsultföretaget Fellowmind (tidigare Orango) är en av Sveriges främsta specialister på digitala affärsplattformar. Hösten 2017 insåg Orango att man behövde ta ett nytt grepp om sin digitala kommunikationsstrategi. Lösningen blev inbound marketing och ett rikt content-bibliotek som idag inspirerar, informerar och utbildar företagets kunder.
INBOUND KNYTER SAMMAN DEN DIGITALA MARKNADSFÖRINGEN
Carolina Jarl, Head of Marketing på Fellowmind berättar hur företagets inbound-resa började:
- Vi behövde hitta en modell och en strategi för att kunna knyta samman vår digitala kommunikation så som epost-marknadsföring, SEO och lead nurturing. Inbound marketing visades sig vara tillvägagångssättet att koppla de här delarna till webben som är den centrala punkten med ett tydligt syfte: att konvertera besökare till leads och leads till kunder.

Inbound marketing visade sig vara tillvägagångsättet som gjorde det möjligt för oss att knyta ihop hela vår digitala kommunikation.
– Carolina Jarl, Head of Marketing Fellowmind
ETT FOKUSERAT ARBETE SOM GER RESULTAT
Så har satsningarna på inbound och content marketing gett resultat? I filmen här nedanför kan du höra Carolina Jarl berätta om hur både trafiken till företagets sajt, antalet nya leads och inte minsta antalet kunder ökade kraftigt redan det första året!

Redan första året av samarbete steg antalet besökare på vår site kraftigt och antalet konverteringar via hemsidan ökade med över 500%. Det viktigaste är att vi på marknad kan leverera mer kvalificerade leads till sälj än tidigare.
– Carolina Jarl, Head of Marketing Fellowmind