INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP
Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.
Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.
#35 – Martech i marknadsföringsmixen
Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.
#34 – Jobba smartare med content marketing
Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!
#33 – Struktur på marknadsföringsarbetet med målstyrning
Lyssna på B2B-podden om OKR, målstyrningsarbetet, taktisk planering och framdrift i det löpande arbetet.
Så bygger du varumärket med content
Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.
#32 – Fokusera på kundresan – inte säljprocessen!
Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.
Smart content marketing med en budskapsplattform
Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.
#31 – Sju steg till digital dominans B2B
B2B-podden om vad som krävs av B2B-företag för att lyckas med omställningen till mer och mer digital handel.
Content marketing B2B: Har vi glömt bort HURet?
Så adresserar du alla stegen i kundens köpresa genom att visa hur du hjälper dem att nå sin framtida målbild.
Content marketing: Så fångar du kundens verkliga behov
Ett huvudsakligt mål med content marketing är att vi vill hjälpa våra kunder att köpa. För att lyckas behöver vi förstå hur de tänker och agerar längs vägen.
MER INSPIRATION I DIN INBOX
Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!
Marknadsföring och försäljning tillsammans i hela säljprocessen
Vid det här laget gissar jag att du som de flesta andra insett att B2B-kundens köpresa blivit allt mer digital! Men har du på riktigt satt dig ner och funderat över vad det betyder för ditt företag?
Sluta räkna enstaka leads, börja analysera inbound marketing-tratten
Inom digital marknadsföring är mätbarhet A och O. Med digitala kampanjer kan du mäta just så precist och noga du vill (jämfört med analoga kampanjer)….
Topp 6-artiklar till grund för 2022
Här har vi samlat de sex bloggar som som har blivit mest lästa på Crescando.se under 2021. Klicka dig in och gör en re-cap för att hänga med i snacket inför kommande år.
Kostsamt för B2B-företag att inte börja med inbound marketing
Har du inte lyckats formulera anledningen till att ni ska börja med inbound marketing? Då hjälper vi dig! Här listas fyra goda anledning som raderar eventuella tvivel.
Nya iOS15: Så förbereder du dig på opålitliga öppningsfrekvenser
I höst rullar Apple ut senaste versionen av operativsystemet för iPhone: iOS15. Det innebär en del förändringar som är viktiga att vara insatt i för…
Film och B2B – 15 tips som får rörliga bilder att lyfta
Det som tidigare kallades företagsfilm har idag blivit något annat. Mottagarnas förväntningar på de rörliga bilderna är stora och möjligheterna för dig att skapa någonting fantastiskt är obegränsade!