INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.

#37 – Värdet av ett starkt varumärke B2B

Lyssna på B2B-podden om värdet av att bygga ett starkt varumärke B2B.

Läs vidare

#36 – Kunden i fokus – på riktigt!

Lyssna på B2B-podden som gästas av Pernilla Brouzell, konsult inom Customer Experience Management, förändringsledning och marknadsföring, om värdet av och vägen till att få till ett kundfokuserat tänk i hela organisationen.

Läs vidare

#35 – Martech i marknadsföringsmixen

Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.

Läs vidare

#34 – Jobba smartare med content marketing

Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!

Läs vidare

#33 – Struktur på marknadsföringsarbetet med målstyrning

Lyssna på B2B-podden om OKR, målstyrningsarbetet, taktisk planering och framdrift i det löpande arbetet.

Läs vidare

Så bygger du varumärket med content

Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.

Läs vidare

#32 – Fokusera på kundresan – inte säljprocessen!

Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.

Läs vidare

Smart content marketing med en budskapsplattform

Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.

Läs vidare

#31 – Sju steg till digital dominans B2B

B2B-podden om vad som krävs av B2B-företag för att lyckas med omställningen till mer och mer digital handel.

Läs vidare
Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Externa idéer ger bränsle till pigg content marketing och interna processer

Extern input kan bli det viktigaste inslaget i din externa output. Med rätt konsulter på plats får du injektioner till din verksamhet och pepp för din inhouse-avdelning. Läs mer om hur – här!

Läs vidare

Crescandos nya tillskott i teamet – varmt välkommen Lisa!  

Dagens digitala klimat är i en ständig förändring. Informationen vi konsumerar behöver intressera, inspirera och väcka nyfikenhet hos läsaren. Det är precis vad inbound marketing handlar om.

Läs vidare

Marknadsföring och försäljning tillsammans i hela säljprocessen

Vid det här laget gissar jag att du som de flesta andra insett att B2B-kundens köpresa blivit allt mer digital! Men har du på riktigt satt dig ner och funderat över vad det betyder för ditt företag?

Läs vidare

Sluta räkna enstaka leads, börja analysera inbound marketing-tratten

Inom digital marknadsföring är mätbarhet A och O. Med digitala kampanjer kan du mäta just så precist och noga du vill (jämfört med analoga kampanjer)….

Läs vidare

Topp 6-artiklar till grund för 2022

Här har vi samlat de sex bloggar som som har blivit mest lästa på Crescando.se under 2021. Klicka dig in och gör en re-cap för att hänga med i snacket inför kommande år.

Läs vidare

Kostsamt för B2B-företag att inte börja med inbound marketing

Har du inte lyckats formulera anledningen till att ni ska börja med inbound marketing? Då hjälper vi dig! Här listas fyra goda anledning som raderar eventuella tvivel.

Läs vidare