INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.

De 7 mest lyssnade artiklarna om B2B-marknadsföring

Visst vet du att du kan lyssna på våra artiklar också? Här är de 7 mest lyssnade artiklarna från april 2023 till mars 2024.

Läs vidare

Thought leadership: att leda, påverka människor och vinna kunder

Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.

Läs vidare

DEL 2: Första hjälpen för B2B-marknadsföraren – så tacklar du vanliga utmaningar i ditt dagliga arbete

Så här kommer du framåt med fyra vanliga utmaningar inom B2B-marknadsföring!

Läs vidare

#28 – Så får vi ihop kompetenspusslet på marknad

Hur kompetenssäkrar vi marknadsorganisationen när köpbeteenden och kundresor förändras och blir allt mer digitala?

Läs vidare

#27 – Så drar du nytta av ChatGPT i B2B-marknadsföringen

Lyssna på B2B-podden om vilka möjligheter ChatGPT erbjuder att kombinera mänsklig empati med smart AI-stöd i kunddialogen.

Läs vidare

Så stärker KPI:er din B2B-marknadsföring

Det finns många anledningar att använda KPI:er i B2B-marknadsföringen. I vår artikel får du veta hur du kan gå tillväga!

Läs vidare

Första hjälpen för B2B-marknadsföraren – så tacklar du fyra vanliga utmaningar

Får du mycket trafik men bara ett fåtal konverteringar? Eller är det fel företag som kontaktar er? Så här kan du förbättra din marknadsföring.

Läs vidare

#26 – Så får vi ihop samarbetet mellan marknad och försäljning

I B2B-podden djupdyker Crescandos Malin Sjöman och Marie Sundbom, Qestit, i vad du kan göra för att vässa samarbete mellan marknad och sälj.

Läs vidare
Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Content curation med känsla och förnuft #2

Content marketing handlar om att vi med vår paketerade kunskap förmedlar innehåll som är relevant och skapar rätt känslor hos våra tilltänkta kunder. Vi har…

Läs vidare

Fem sanningar om B2B-försäljning och hur du drar nytta av dem i ditt content marketing-arbete

Posten publicerades ursprungligen som ett gästinlägg hos Göteborgsbyrån KNTNT 13 augusti 2014. Om du vill höra mer om hur du som B2B-företagare och marknadsförare kan…

Läs vidare

Kreativitet + mätbarhet = framgångsrik content marketing

Inom marknadsföring blir det allt viktigare med mätbarhet och data. Många av oss har accepterat att data både kan och bör styra våra marknadsaktiviteter. Vi…

Läs vidare

Dela egen och andras kunskap med content curation #1

När content marketing-fabriken väl är igång och innehållskalendern ska fyllas, känner många marknadsförare en press att hinna producera tillräckligt mycket nytt och relevant material. Kanske…

Läs vidare

Nu när vi jobbar med content marketing, kan vi skrota vårt nyhetsbrev då?

Elektroniska nyhetsbrev har länge varit ett av B2B-marknadsförarens favoritverktyg för att nå ut med sina budskap. Vi använder nyhetsbrev för att informera om nya produktreleaser,…

Läs vidare

Mätbar marknadsföring skapar ny roll på marknadsavdelningen

De digitala verktygen får en allt större betydelse för marknadsavdelningens framgång. Tiden för den traditionella marknadsavdelningens kreativa kampanjer, annonser och reklam med resultat som inte…

Läs vidare