INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.

#42 – Bygg thought leadership med content marketing

Mattias Loxi, medgrundare och marknadsansvarig på Cinode, gästar B2B-podden för att berätta om företagets framgångssaga med content marketing.

Läs vidare

#41 – Produktledning och marknad i samklang

Eva Skoglund, gästar B2B-podden för att diskutera produktledningens kommersiella roll och hur viktigt det är att utvecklingsarbetet kopplas till affärsmålen.

Läs vidare

Varför lyckas vissa med content marketing men inte andra?

Vi tittar närmare på Content Marketing Institutes rapport B2B Content Marketing – Benchmarks, Budgets, and Trends 2025 om varför vissa B2B-företag lyckas med content marketing men inte andra.

Läs vidare

#40 – Lansera produkter dina kunder verkligen vill ha

Anders Ångström, seniorkonsult på A-focus, gästar B2B-podden för att prata om vikten av att vi förstår våra kunder – innan vi utvecklar och lanserar nya produkter.

Läs vidare

#39 – Rätt positionering är vägen till framgång

Charlotte Banning, CMO på investmentbolaget Monterro, gästar B2B-podden för att prata om vikten av en tydlig positionering för att B2B-företaget ska nå framgång på både kortare och längre sikt.

Läs vidare

#38 – Att marknadsföra en kompetensorganisation

Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.

Läs vidare

#37 – Värdet av ett starkt varumärke B2B

I årets första inslag gästas B2B-podden av Mats Rönne, senior rådgivare med lång erfarenhet av marknadsföring, affärsutveckling och varumärkesarbete för att ge sin syn på värdet av starka varumärken för B2B-affären.

Läs vidare

#36 – Kunden i fokus – på riktigt!

Lyssna på B2B-podden som gästas av Pernilla Brouzell, konsult inom Customer Experience Management, förändringsledning och marknadsföring, om värdet av och vägen till att få till ett kundfokuserat tänk i hela organisationen.

Läs vidare

#35 – Martech i marknadsföringsmixen

Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.

Läs vidare
Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Är content marketing produktmarknadsföringens död?

Idén med kunskapsbaserad marknadsföring, content marketing, eller som det ibland direktöversätts: innehållsmarknadsföring, är att vi som marknadsförare sätter oss in våra kunders situation för att…

Läs vidare

Content marketing, lead nurturing och marketing automation – vad är det egentligen?

Antagligen har du hört det förut: den nya B2B-marknadsföringen är här! Den som har sitt ursprung i att en allt större andel av alla köp…

Läs vidare

5 skäl för ditt B2B-företag att överväga sociala medier

Det finns fortfarande en hel del B2B-företag som funderar kring sociala mediers vara eller icke vara i den egna kommunikationsmixen – och det är sunt!…

Läs vidare

Det kom ett brev – om B2B och sociala medier

För inte så länge sen skrev jag ett gästblogginlägg hos The Brand Man om sociala medier och B2B-kommunikation (inlägget finns också här på bloggen). Strax…

Läs vidare

Sociala medier i B2B: Försöker vi tvinga ner foten i Askungens sko?

Allt fler stora svenska B2B-företag finns i sociala medier: Ericsson, Posten och Scania är tre välkända exempel. I USA är trenden ännu tydligare. För IT-…

Läs vidare

6 sätt att paketera din berättelse – Content marketing #4

… Blogginlägget uppdaterades med nya insikter och erfarenheter i februari 2014. Läs den nya versionen av posten här! Du har hittat din inspiration och en…

Läs vidare