VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION
Så paketerar och beskriver du ett värdeerbjudande
Ett värdeerbjudande är ett löfte om de värden du erbjuder dina kunder genom dina produkter och tjänster. Det beskriver också hur värdet levereras och inte minst hur dina kunder och deras affär stärks av det.
Webinar eller webbseminarium – vad heter digital konferens?
Har du ett bra förslag på vad digitala event, konferenser, möten och föreläsningar ska kallas? Skicka din motivering till oss och belönas med en god lunch tillsammans med Crescando i september.
Inbound marketing eller varumärkesarbete – måste vi välja?
Ibland dyker det upp kritiska röster som menar att en satsning på inbound marketing, med ett alltför starkt fokus på leadsgenerering och numerära KPIer, är kontraproduktivt för företagets varumärke.
Del 2: Boring-2-Boring – inte enda svaret i B2B-marknadsföring
Tror du att de känslomässiga kopplingarna till varumärken är starkare inom B2B än B2C? Vad är då förklaringen till att B2B-kommunikation kan uppfattas som torr, trist och tom? Vi grottar ner oss i ämnet.
Sex tips på hur du kan använda rörligt i din content marketing
Video och rörligt innehåll får en alltmer självklar plats som komplement till skrivet content, för att nå fler, att visa och beskriva sånt som är krångligt att få fram i skrift eller bara göra budskapet mer personligt.
Del 1: Måste B2B alltid betyda Boring-to-Boring?
Bara för att företag kommunicerar med varandra behöver det väl inte vara ointressant och tråkigt? Humanitet, hyfs och humor borde vara viktigare ledord än torrt, trist och tomt. B2B-marknadsföring måste inte vara likställd med Boring-2-Boring!
Senaste tillskottet till team Crescando: Välkommen Fredrik!
När allt fler dimensioner av vår vardag och inte minst vår kommunikation digitaliseras är det viktigt att vi inte tappar fokus på det underliggande budskapet. I grunden handlar B2B-marknadsföring om…
5 tips för att komma igång med film i din B2B-marknadsföring
Det finns flera anledningar till att börja arbeta med film istället för enbart det skrivna ordet i din B2B-marknadsföring. En orsak är att vi idag behöver vara snabba med att få ut vårt budskap. Film är mer direkt och lättare att ta till sig än att läsa en text.
Hur mycket av ditt content går till spillo?
I min roll som content-producent skriver jag mängder av artiklar, guider, kundcase och annat innehåll för kunders räkning.
Podd som del av din B2B marknadsföring
Hur många poddar lyssnar du på och hur ofta? Allt fler svenskar lyssnar regelbundet på någon av den mängd av poddar …
Marknadsförarens nyårslöften – eller sanningen om ”Beach 2020”
Nytt år och nya möjligheter. Löften om en sundare livsstil lockar horder av nyfrälsta hälsoentusiaster till gymmen …
Crescandos B2B-blogg en av Sveriges bästa företagsbloggar 2019 – igen
Vi är riktigt glada över att vår B2B-blogg återigen finns med på Expertvalets lista över Sveriges 30 bästa företagsbloggar som enligt juryn inspirerar, tipsar och ger ett tydligt mervärde för…
Är du en missförstådd B2B-marknadschef?
Arbetar du på ett traditionellt B2B-företag där det finns förväntningar på att driva events och göra klassiska produktblad, samtidigt som du och ditt team ska få företaget att arbeta mer med bland annat digital marknadsföring?