PODD – CONTENT-SPANARNA

VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION

Influencers som del av din inbound marketing B2B

Nidbilden av en ”influencer” är en ung kvinna som mot betalning postar inlägg om produkter på Instagram …

Läs vidare

Content marketing och säljtratten – så går de hand i hand

Vill du hellre lyssna på inlägget, klicka här! Content och Inbound Marketing går i korthet ut på att inspirera, utbilda och hjälpa potentiella kunder längs köpresan för att i slutändan…

Läs vidare

Senaste tillskottet till team Crescando: Välkommen Maria Hagman!

I dagens digitala tillvaro suddas gränsen den mellan den privata och yrkesmässiga online-upplevelsen ut. Du läser, lyssnar och tar del av det som faller inom ditt intresseområde, oavsett när du…

Läs vidare

Nu blir vi Crescando

Sedan 2013 har vi hjälpt B2B-företag att bygga relationer, varumärken och affärer i det nya marknadsföringslandskapet. Genom att byta namn vill vi ännu tydligare positionera oss som B2B-byrån som hjälper…

Läs vidare

4 råd för att lyckas med din B2B-marknadsföring

Inbound marketing, content marketing, marketing automation och social selling är bara några av de begrepp vi som B2B-marknadsförare fått lära oss de senaste åren.

Läs vidare

7 steg: Så kommer marknad och sälj närmare varandra med inbound marketing

Att marknad och sälj måste komma närmare varandra börjar kännas som en smått uttjatad devis. Samtidigt har de flesta företag vi möter fortfarande en bit att gå innan ambitionen blir verklighet. Ofta arbetar sälj och marknad …

Läs vidare

Så tar du marknad ur rollup-träsket till en ledarroll i organisationen

”Vd och säljcheferna vill att vi sponsrar golfeventet i Malmö om några veckor. Vi bjuder in lite befintliga kunder. Ni på marknad fixar väl till detta lite snyggt?

Läs vidare

Temat: den röda tråden som räddar oss från Content Marketing-utmattning

Om vi startar upp vårt content marketing-arbete utan en plan och tydlig inriktning är risken stor att initiativet inte blir långvarigt. Börjar vi blogga, twittra, skriva artiklar och dokumentera kundcase…

Läs vidare

Webinar som leadsmagnet – din checklista för att komma igång!

Begreppet leadsmagnet används ofta inom inbound marketing för att beskriva innehåll som attraherar och drar till sig potentiella leads.

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#12 – Vad är marketing automation och hur kan du dra nytta av det?

Marketing automation handlar om det systemstöd som vi kan använda för att effektivisera marknadsföring och automatisera ett företags dialog med både leads och kunder men också internt inom företaget. Målet…

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#11 – Inhouse eller byrå – vad är rätt väg för din marknadsorganisation?

Funderar du på om du ska ta hjälp av en byrå eller rigga för att du ska kunna sköta allting inhouse i din egen marknadsorganisation? De senaste åren har vi…

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#10 – Så jobbar du smartast med bilder och grafik i din B2B-marknadsföring

Många gånger lägger vi betydligt mer tid i marknadsförings- och content-arbetet på att formulera oss väl i skrift än på att visualisera det vi har att säga. Ändå har vi…

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#9 – Om KPI:er och varför det är viktigt att kunna mäta marknadsföringsinsatserna

Inbound marketing handlar om att attrahera leads till vårt företag genom att vi delar med oss av relevant, intressant och inspirerande innehåll i våra digitala kanaler. Oftast jobbar vi också…

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#8 – Ord, uttryck och företeelser i företagskommunikation

När vi kommunicerar med andra, oavsett om det är i digitala kanaler eller hemma över staketet, anpassar vi hur vi pratar utifrån den vi pratar med. Vi är alla många…

Läs vidare