Litium
MARKNADSUNDERSÖKNING OCH BETRODDA KUNDCASE STÄRKER LITIUMS POSITION
Litium erbjuder en molnbaserad e-handelsplattform för e-tailers, retailers och B2B-företag. När företaget ville stärka sin position fick de rekommendationen att vända sig till Crescando för hjälp med att ta fram en ny budskapsplattform och varumärkespositionering. Det blev startskottet för ett långsiktigt samarbete kring content marketing.
RESAN BÖRJAR I BUDSKAPSPLATTFORMEN
Ett samarbete inleddes och tog sin start i en genomarbetad budskapsplattform där köpkrafter, behov och utmaningar kartlades för de olika kundsegmenten. Eftersom Litium erbjuder samma produkt till samtliga segment var målet att med hjälp av rätt content hitta och nå ut till de olika målgrupperna.
I videon kan du se Litiums dåvarande marknadschef Åsa Lundborg Ling berätta om företagets utmaning och hur man arbetar med content för att stärka sitt varumärke.

Samarbetet sker både på en strategisk och operativ nivå – vi får helt enkelt hjälp med helheten. Dessutom är vi extremt nöjda med kvalitén på arbetet.
– Åsa Lundborg Ling, tidigare CMO på Litium