San Sac Group
BOLAGEN I SAN SAC GROUP KOM VARANDRA NÄRMARE MED GEMENSAM INBOUND-STRATEGI
San Sac Group är en global aktör inom avfallshantering och återvinning bestående av tolv bolag. I en bransch där produktmarknadsföring och traditionell marknadsföring har ett stadigt fotfäste såg koncernens ledningsgrupp ett behov av att framtidssäkra och fördjupa kunddialogen. Med ett pågående generationsskifte på marknaden där många kunder vill köpa på helt nya sätt såg man också en möjlighet att bryta ny mark med inbound marketing.
EN BUDSKAPSPLATTFORM UTIFRÅN MÅLGRUPPENS BEHOV
Fredrik Jaginder, CEO för San Sac Group, sökte hjälp hos Crescando för att sätta en ny gemensam digital strategi för San Sac-bolagen i Norden. Strategin tog utgångspunkt i en fördjupad målgruppsanalys utifrån segment och personas. Utfirån målgruppsanalysen utvecklades en budskapsplattform som var delvis gemensam för de olika företagen i gruppen men också anpassad utifrån de olika bolagens målgrupper, behov och förutsättningar.
Efter strategiarbetet fick Crescando fortsatt förtroende att implementera och operativt driva igenom strategin tillsammans med bolagen.

Det har varit fantastiskt kul att få jobba ihop med Crescando som har tagit oss till en helt ny nivå. Vi uppskattar att de både fört över kunskap och guidat oss i det digitala landskapet.
– Fredrik Jaginder, CEO för San Sac Group
MARKETING AUTOMATION EN HÖRNSTEN I AKTIVERINGEN
För att aktivera det content som skapas och nå ut till målgrupp görs ett medvetet kanalval som idag består av bland annat e-postutskick; månatliga inspirationsbrev, riktade kampanjutskick, frekvent synlighet i sociala medier samt en successiv förflyttning från print-annonsering till digital annonsering.
Till sin hjälp i aktiveringen och analysarbetet har de olika bolagen i San Sac Group även ett marketing automation-system. Implementationen av SharpSpring marketing automation gjordes i nära samarbete med Crescandos teknikpartner Funnelbud.

Nu finns det ett tydligt fokus, struktur och processer på plats för att långsiktigt mäkta med att driva alla aktiviteter framåt.
– Mats Jonsson, marknadsansvarig på San Sac AB