WeSafe
Vi hade märkt att våra säljare fick allt svårare att boka möten hos ”kalla” kontakter, och bestämde oss för att minska på antalet säljare och istället satsa helhjärtat på inbound!
– Per Liljenberg, Sälj- och marknadsansvarig WeSafe
TILLVÄXTRESAN MED INBOUND MARKETING OCH TIPS TILL ANDRA FÖR ATT KOMMA IGÅNG
Mitt tips för att komma igång med inbound är att verkligen förankra och få alla i organisationen att sluta upp bakom målet att vi nu ska förändra hela vår sälj- och marknadsprocess.
– Per Liljenberg, Sälj- och marknadsansvarig WeSafe
VILL DU OCKSÅ UTVECKLA DIN MARKNADSFÖRING?
DUBBLAD FÖRSÄLJNING MED FÄRRE SÄLJARE
- Målet för oss var både att få in större kunder och att höja storleken på våra snittkunder. Genom att minska på antalet säljare kunde vi omfördela resurserna och satsa mer på marknadsföring. Arbetet med inbound marketing bidrog till att våra största kunder redan efter ett års arbete var fem gånger så stora som under tidigare år. Försäljningen hade dubblerats, förklarar Per.
När WeSafe stängde böckerna för 2022 hade försäljningen nått nya höjder och det snabbväxande IT-företaget omsatte närmare 80 miljoner kronor, en fyrdubbling från samarbetets start.