INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP
Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.
Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.
#37 – Värdet av ett starkt varumärke B2B
Lyssna på B2B-podden om värdet av att bygga ett starkt varumärke B2B.
#36 – Kunden i fokus – på riktigt!
Lyssna på B2B-podden som gästas av Pernilla Brouzell, konsult inom Customer Experience Management, förändringsledning och marknadsföring, om värdet av och vägen till att få till ett kundfokuserat tänk i hela organisationen.
#35 – Martech i marknadsföringsmixen
Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.
#34 – Jobba smartare med content marketing
Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!
#33 – Struktur på marknadsföringsarbetet med målstyrning
Lyssna på B2B-podden om OKR, målstyrningsarbetet, taktisk planering och framdrift i det löpande arbetet.
Så bygger du varumärket med content
Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.
#32 – Fokusera på kundresan – inte säljprocessen!
Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.
Smart content marketing med en budskapsplattform
Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.
#31 – Sju steg till digital dominans B2B
B2B-podden om vad som krävs av B2B-företag för att lyckas med omställningen till mer och mer digital handel.
MER INSPIRATION I DIN INBOX
Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!
6 tips på hur du får dina kunder att bli kundreferenser
Att låta kunderna föra din talan är både effektivt och kraftfullt. Det finns många skäl till varför det är bra att jobba med kundcase. Att dessutom…
Crescando erbjuder digitala happenings som tjänst – LIVE, inspelat eller strömmat
Crescando erbjuder nu högklassiga digitala happenings som kan strömmas direkt, spelas in och styckas upp efter behov. LIVE från studion eller en sammankoppling av olika talare. En viktig del av din content-produktion!
Att mäta mot affärsmål eller för att finjustera inbound-aktiviteterna?
Öppningsgrad, klick, följare, lästid… De taktiska mätetalen för inbound marketing är absolut inte oviktiga men frågan blir: för vem och varför? Vi benar ut olika typer av KPI:er.
Vinnare efterlyses i tävlingen ”Webinar eller Webbinarium?”
Vinnaren utsedd i tävlingen om vad vi ska kalla digitala event, möten och konferenser online. Ännu är dock inte ordet ristat i sten – kanske måste vi diskutera frågan vidare i allehanda digitala och analoga fora under vintern.
3 grundpelare för att mäta och följa upp inbound marketing
Det finns tre bra grundförutsättningar som gärna får finnas på plats för att optimalt hitta rätt KPI:er att mäta och utvärdera din inbound marketing-satsning.