INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP
Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.
Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.
#37 – Värdet av ett starkt varumärke B2B
Lyssna på B2B-podden om värdet av att bygga ett starkt varumärke B2B.
#36 – Kunden i fokus – på riktigt!
Lyssna på B2B-podden som gästas av Pernilla Brouzell, konsult inom Customer Experience Management, förändringsledning och marknadsföring, om värdet av och vägen till att få till ett kundfokuserat tänk i hela organisationen.
#35 – Martech i marknadsföringsmixen
Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.
#34 – Jobba smartare med content marketing
Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!
#33 – Struktur på marknadsföringsarbetet med målstyrning
Lyssna på B2B-podden om OKR, målstyrningsarbetet, taktisk planering och framdrift i det löpande arbetet.
Så bygger du varumärket med content
Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.
#32 – Fokusera på kundresan – inte säljprocessen!
Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.
Smart content marketing med en budskapsplattform
Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.
#31 – Sju steg till digital dominans B2B
B2B-podden om vad som krävs av B2B-företag för att lyckas med omställningen till mer och mer digital handel.
MER INSPIRATION I DIN INBOX
Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!
Temat: den röda tråden som räddar oss från Content Marketing-utmattning
Om vi startar upp vårt content marketing-arbete utan en plan och tydlig inriktning är risken stor att initiativet inte blir långvarigt. Börjar vi blogga, twittra,…
Webinar som leadsmagnet – din checklista för att komma igång!
Begreppet leadsmagnet används ofta inom inbound marketing för att beskriva innehåll som attraherar och drar till sig potentiella leads.
#12 – Vad är marketing automation och hur kan du dra nytta av det?
Marketing automation handlar om det systemstöd som vi kan använda för att effektivisera marknadsföring och automatisera ett företags dialog med både leads och kunder men…
#11 – Inhouse eller byrå – vad är rätt väg för din marknadsorganisation?
Funderar du på om du ska ta hjälp av en byrå eller rigga för att du ska kunna sköta allting inhouse i din egen marknadsorganisation?…
#10 – Så jobbar du smartast med bilder och grafik i din B2B-marknadsföring
Många gånger lägger vi betydligt mer tid i marknadsförings- och content-arbetet på att formulera oss väl i skrift än på att visualisera det vi har…
#9 – Om KPI:er och varför det är viktigt att kunna mäta marknadsföringsinsatserna
Inbound marketing handlar om att attrahera leads till vårt företag genom att vi delar med oss av relevant, intressant och inspirerande innehåll i våra digitala…