INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.

#35 – Martech i marknadsföringsmixen

Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.

Läs vidare

#34 – Jobba smartare med content marketing

Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!

Läs vidare

#33 – Struktur på marknadsföringsarbetet med målstyrning

Lyssna på B2B-podden om OKR, målstyrningsarbetet, taktisk planering och framdrift i det löpande arbetet.

Läs vidare

Så bygger du varumärket med content

Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.

Läs vidare

#32 – Fokusera på kundresan – inte säljprocessen!

Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.

Läs vidare

Smart content marketing med en budskapsplattform

Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.

Läs vidare

#31 – Sju steg till digital dominans B2B

B2B-podden om vad som krävs av B2B-företag för att lyckas med omställningen till mer och mer digital handel.

Läs vidare

Content marketing B2B: Har vi glömt bort HURet?

Så adresserar du alla stegen i kundens köpresa genom att visa hur du hjälper dem att nå sin framtida målbild.

Läs vidare

Content marketing: Så fångar du kundens verkliga behov

Ett huvudsakligt mål med content marketing är att vi vill hjälpa våra kunder att köpa. För att lyckas behöver vi förstå hur de tänker och agerar längs vägen.

Läs vidare
Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Agendan som gör ditt redaktionella arbete framgångsrikt – Redaktionsrådet del 2

I första delen av miniserien om redaktionsrådet kunde du läsa om hur redaktionsrådet kan bli ett effektivt verktyg för att få med hela organisationen i…

Läs vidare

3 grundpelare att bygga din content marketing på

Idag finns det få andra marknadsföringsstrategier som erbjuder fler möjligheter än content marketing. Med tillgångar som kanaler att kommunicera i, marketing automation-system för att fånga…

Läs vidare

7 sätt att nå ut i media utan att betala – PR vs Native #2

Medieexponering är en viktig del i B2B-företagets marknads- och kundkommunikation, och under de senaste åren har native advertising, artiklar som ofta produceras av redaktionen mot…

Läs vidare

Så blir redaktionsrådet din content marketing-maskin

Oavsett vad ordet hintar om är redaktionsråd ingenting exklusivt för tidningsbranschen. Tvärtom är det ett arbetssätt som de flesta företag kan dra nytta av i…

Läs vidare

Litium tar tempen på svenska B2B-företags satsningar på e-handel

Idag inleds 90 % av alla B2B-köp online och nätet har blivit en allt viktigare plattform för våra affärer. Men vad är svenska B2B-företags inställning…

Läs vidare

Nu blir vi fler konsulter inom B2B-marknadsföring!

Sedan vår start 2013 har allt fler företag förstått värdet av bra B2B-marknadsföring. Fler och fler företag hör av sig och behöver hjälp, vilket vi…

Läs vidare