INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.

Smart content marketing med en budskapsplattform

Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.

Läs vidare

#31 – Sju steg till digital dominans B2B

B2B-podden om vad som krävs av B2B-företag för att lyckas med omställningen till mer och mer digital handel.

Läs vidare

Content marketing B2B: Har vi glömt bort HURet?

Så adresserar du alla stegen i kundens köpresa genom att visa hur du hjälper dem att nå sin framtida målbild.

Läs vidare

Content marketing: Så fångar du kundens verkliga behov

Ett huvudsakligt mål med content marketing är att vi vill hjälpa våra kunder att köpa. För att lyckas behöver vi förstå hur de tänker och agerar längs vägen.

Läs vidare

Stärk varumärket med content marketing

Med tanke på 95-5-regeln är det viktigt att bygga varumärke långsiktigt, och där spelar smart content marketing en stor roll.

Läs vidare

De 7 mest lyssnade artiklarna om B2B-marknadsföring

Visst vet du att du kan lyssna på våra artiklar också? Här är de 7 mest lyssnade artiklarna från april 2023 till mars 2024.

Läs vidare

Thought leadership: att leda, påverka människor och vinna kunder

Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.

Läs vidare
Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Digitala media som får leads att blomma upp.

Jag har nämnt den studie som Amerikanska Marketing Sherpa presenterat kring B2B-marknadsförarers topputmaningar i ett tidigare blogginlägg och konstaterade då att på andra plats, med…

Läs vidare

Företaget, varumärket och jag. – del 2.

För 200 år sen var arbete och fritid ett: vi levde och arbetade på gården. Vi odlade vår mat, skötte djuren och tog hand om…

Läs vidare

Företaget och varumärket – och så jag

För ett tag sedan diskuterade panelen på P3:s Morgonpasset hur medarbetare väljer att tatuera in sitt företags logga på sin kropp. Upprinnelsen var ett företag…

Läs vidare

10 anledningar att jobba med kundcase i din B2B-marknadsföring

Jag har precis i dagarna initierat ett större kundcaseprojekt tillsammans med kund, ett B2B-företag i IT-branschen. Det ger mig helt osökt anledning att berätta om…

Läs vidare

Sex skäl som gör B2B-marknadsföring unikt – och extra roligt! Del 2

Jag skrev tidigare om sex grundläggande skillnader mellan hur ett B2B-köp går till jämfört med B2C. Nu är det dags för en reflektion kring hur särdragen…

Läs vidare

B2B-marknadsföring – till företag OCH professionella individer.

Strax efter min förra post (Sex skäl som gör B2B-marknadsföring unikt – och extra roligt! Del 1.) läste jag ett inlägg i LinkedIn-gruppen B2B Marketing. Temat…

Läs vidare