INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP
Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.
Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.
#48 – Digitala kanaler och personlig dialog i synk
Jonas Widegren, eCommerce Manager B2B på Elgiganten gästar B2B-podden för att diskutera hur fler företagsköpare väljer e-handeln och hur företag kan tänka nytt för att möta sina kunder på den hybrida kundresan.
Varför lyckas vissa med content marketing men inte andra?
Vi tittar närmare på Content Marketing Institutes rapport B2B Content Marketing – Benchmarks, Budgets, and Trends 2025 om varför vissa B2B-företag lyckas med content marketing men inte andra.
#47 – Kort- och långsiktiga perspektiv i balans
B2B-podden gästas av Frida Ahrenby, CMO på Rillion för ett samtal om hur vi hittar balansen mellan den kortsiktiga säljdrivande marknadsföringen och varumärkesarbetet över tid.
#46 – Så ser den digitala B2B-affären ut
Malin Bodolla, CMO på Litium, gästar B2B-podden för en djupdykning i rapporten Nordic Digital Commerce in B2B 2025 om hybrida kundresor och digitala B2B-affärer.
#45 – Så får vi med hela organisationen på tåget
Lisa von Segebaden, marknadschef Conscia, gästar B2B-podden och berättar om företagets varumärkesresa och varför hon brinner för att få med hela organisationen på tåget.
#44 – Hur möter du dina kunder på den hybrida köpresan?
Julia Grötting, Campaign Manager på Trimble gästar B2B-podden för att prata om hur B2B-företag styr om för att mina sina kunder på den hybrida kundresan.
#43 – Byrå eller inhouse – så väljer du väg!
Ulrika Hasselberg, seniorkonsult inom marknadsföring gästar B2B-podden för att prata om balansen mellan att rekrytera egen kompetens och ta hjälp av byrå.
#42 – Bygg thought leadership med content marketing
Mattias Loxi, medgrundare och marknadsansvarig på Cinode, gästar B2B-podden för att berätta om företagets framgångssaga med content marketing.
#41 – Produktledning och marknad i samklang
Eva Skoglund, gästar B2B-podden för att diskutera produktledningens kommersiella roll och hur viktigt det är att utvecklingsarbetet kopplas till affärsmålen.
MER INSPIRATION I DIN INBOX
Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!
B2B-marknadsföring – till företag OCH professionella individer.
Strax efter min förra post (Sex skäl som gör B2B-marknadsföring unikt – och extra roligt! Del 1.) läste jag ett inlägg i LinkedIn-gruppen B2B Marketing. Temat…
Sex skäl som gör B2B-marknadsföring unikt – och extra roligt! Del 1.
Jag har valt arbeta som konsult med inriktning på just just Business-to-Business, B2B-marknadsföring. Men vad det egentligen som gör B2B-försäljning och marknadsföring så unikt? Och…