PODD – CONTENT-SPANARNA

VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION

Nya tider, nya förmågor – vem är framtidens B2B-marknadsförare? #1

Sommaren 2013 släppte Forrester och Business Marketing Association en rapport som visar att 90 procent av de tillfrågade marknadscheferna anser att kompetensen inom marknadsföringsområdet måste breddas avsevärt för möta det nya förutsättningar…

Läs vidare

B2B-marknadsföringen har förändrats. Har du?

Jobbar du med B2B-marknadsföring har du säkert hört det förut: 90 % av alla B2B-köp börjar idag på nätet. Vet du också att B2B-köpare gör allt mer av sin informationsinsamling…

Läs vidare

Så hittar du din inspiration – Content marketing #3

Så har du bestämt dig för att börja arbeta med content marketing. Du och ditt företag ska dela med er av kunskap och inspiration för att bygga förtroende, relationer och…

Läs vidare

Utnyttja kraften i dina interna varumärkesbärare

Hur ofta brukar ni ta pulsen på varumärket internt på ditt företag? Vet ni till exempel varför de anställda en gång valde att kliva ombord hos er? Skulle de göra…

Läs vidare

Att hjälpa kunden fatta (rätt) beslut – content marketing #2

Mitt förra inlägg, content marketing – att börja i rätt ände, beskrev hur vi med content marketing kan paketera kunskap och erfarenheter som har ett värde för våra potentiella kunder….

Läs vidare

Ny studie visar att content-strategi spelar roll för hur du lyckas

Content Marketing Institute (CMI) och Marketing Profs lanserade nyligen ”2014 B2B Content Marketing Trends”. Studien, som genomfördes för tredje året i rad, ger en inblick i hur B2B-företag i USA…

Läs vidare

Content marketing – att börja i rätt ände

Content marketing har som många andra marknadsföringsbegrepp sitt ursprung i USA. Idag använder nästan 90 % av amerikanska B2B-marknadsförare sig av content marketing i någon form. I början av decenniet dök uttrycket…

Läs vidare

Sociala medier B2B – flipp eller flopp?

”Sociala medier B2B – flipp eller flopp?” var temat på Marknadsföreningens senaste B2B-erfaträff. Malin Sjöman från Crescando och Elin Almberg, ansvarig för sociala medier B2B på Telia delade med sig…

Läs vidare

Därför väljer allt fler B2B-företag att paketera lösningar

Merparten av våra artiklar har handlat om marknadskommunikation, content marketing, digital kommunikation och varumärkesarbete. En annan minst lika viktig del av B2B-marknadsföringsarbetet handlar om att definiera och paketera erbjudanden som svarar mot…

Läs vidare

Släppa loss medarbetarna i sociala medier – HUR ska det gå till?

”Jag anser att en stor fördel med sociala medier är att alla på företaget kan bli involverade i kommunikationen, från enskilda medarbetare till ledningsfunktioner. Detta skapar en både djupare och…

Läs vidare

Sociala medier – centraliserad funktion eller delat ansvar?

Sveriges Annonsörer har genomfört en undersökning med målet att förstå hur svenska marknadsavdelningar ser på trender och rekryteringsbehov de närmsta två åren. Utifrån studien, som engagerat 161 marknads- och kommunikationschefer,…

Läs vidare

Produktmarknadsföring + content marketing = SANT

I förra veckan reflekterade jag kring vilken roll produktmarknadsföringen får när alltfler B2B-företag fokuserar på content marketing. Min slutsats är att de två kommer leva sida vid sida framöver. De…

Läs vidare

Är Content Marketing produktmarknadsföringens död?

Är content marketing produktmarknadsföringens död?

Idén med kunskapsbaserad marknadsföring, content marketing, eller som det ibland direktöversätts: innehållsmarknadsföring, är att vi som marknadsförare sätter oss in våra kunders situation för att kunna kommunicera med dem utifrån…

Läs vidare

Vad är Content Marketing, Lead Nurturing, Marketing Automation - och hur hänger det ihop egentligen?

Content marketing, lead nurturing och marketing automation – vad är det egentligen?

Antagligen har du hört det förut: den nya B2B-marknadsföringen är här! Den som har sitt ursprung i att en allt större andel av alla köp börjar på nätet, också när…

Läs vidare

5 skäl för ditt B2B-företag att överväga sociala medier

Det finns fortfarande en hel del B2B-företag som funderar kring sociala mediers vara eller icke vara i den egna kommunikationsmixen – och det är sunt! Som alltid finns det inget…

Läs vidare