PODD – CONTENT-SPANARNA

VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION

Content curation med känsla och förnuft #2

Content marketing handlar om att vi med vår paketerade kunskap förmedlar innehåll som är relevant och skapar rätt känslor hos våra tilltänkta kunder. Vi har tidigare här på bloggen skrivit…

Läs vidare

Fem sanningar om B2B-försäljning och hur du drar nytta av dem i ditt content marketing-arbete

Posten publicerades ursprungligen som ett gästinlägg hos Göteborgsbyrån KNTNT 13 augusti 2014. Om du vill höra mer om hur du som B2B-företagare och marknadsförare kan hjälpa dina kunder köpa genom…

Läs vidare

Kreativitet + mätbarhet = framgångsrik content marketing

Inom marknadsföring blir det allt viktigare med mätbarhet och data. Många av oss har accepterat att data både kan och bör styra våra marknadsaktiviteter. Vi har kommit en bra bit…

Läs vidare

Dela egen och andras kunskap med content curation #1

När content marketing-fabriken väl är igång och innehållskalendern ska fyllas, känner många marknadsförare en press att hinna producera tillräckligt mycket nytt och relevant material. Kanske ligger utmaningen i brist på…

Läs vidare

Nu när vi jobbar med content marketing, kan vi skrota vårt nyhetsbrev då?

Elektroniska nyhetsbrev har länge varit ett av B2B-marknadsförarens favoritverktyg för att nå ut med sina budskap. Vi använder nyhetsbrev för att informera om nya produktreleaser, nya samarbetspartners, att vi deltar…

Läs vidare

Mätbar marknadsföring skapar ny roll på marknadsavdelningen

De digitala verktygen får en allt större betydelse för marknadsavdelningens framgång. Tiden för den traditionella marknadsavdelningens kreativa kampanjer, annonser och reklam med resultat som inte riktigt går att mäta är…

Läs vidare

Så sätter du din budskapsplattform för midsommar

För några år sen skrev jag en post inför midsommar om vikten av att fundera innan vi kommunicerar och värdet av en genomtänkt budskapsplattform. Eftersom texten är precis lika relevant…

Läs vidare

Co-marketing – så skapar du win-win genom samarbete

Modern marknadsföring handlar allt mer om att bygga relationer. Globalisering och den tekniska utvecklingen har gjort marknadsföringen mer komplex och under ständig utveckling. Det finns många nya strategier, taktiker och…

Läs vidare

#WLW14 – Världens största webinar om sociala medier

Förra veckan på onsdagskvällen svensk tid var det dags för världens största webinar, arrangerat av Hubspot på temat ”The Secrets of Social Media Today” och med experter inbjudna från Facebook,…

Läs vidare

marknad och sälj - så förbättrara du samarbetet

Nå längre med närmare samarbete mellan marknad och sälj

Content marketing, lead nurturing och marketing automation utgör tre hörnstenar i den nya B2B-marknadsföringen. Men en förutsättning för att processen ska hänga ihop och fungera optimalt är att kommunikationen mellan…

Läs vidare

Image courtesy of Grant Cochrane - FreeDigitalPhotos.net

5 källor till inspiration i årets påskägg

Inför jul delade vi med oss av några smakprov på insiktsfulla och användbara blogginlägg och artiklar om B2B-marknadsföring som vi inspirerades av under 2013. Nu när påskhelgen stundar tänkte vi…

Läs vidare

Content recycling: Återvinn ditt content, jobba smartare och nå ut till fler

Du som arbetat med content marketing ett tag har insett att det finns näst intill oändligt många möjligheter för hur vi kan paketera en berättelse. Det är bara kreativiteten (och…

Läs vidare

Låt världen veta! – content marketing #5

Att arbeta med content marketing är lärorikt, roligt och spännande men många gånger också rätt krävande. Risken finns att du, när du tagit fram ditt material och paketerat det på…

Läs vidare

Nytt år, nya möjligheter att träffas – content marketing IRL

Det var länge sen ett nytt marknadsföringsbegrepp fick sånt genomslag som content marketing fått det senaste året. Vi på Crescando har redan hjälpt en rad företag lägga grunden för sitt…

Läs vidare

Öppna dörren till den värdeskapande marknadsavdelningen #2

Traditionellt sett har marknadsavdelningarna på de flesta B2B-företag haft lite av en egen spelplan att verka på. En egen kreativ verkstad vid sidan av säljfolket som ägt fältet och kundorganisationen…

Läs vidare