PODD – CONTENT-SPANARNA

VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION

Så skapar du personas med kött och blod

Personas kan hjälpa oss förstå våra målgrupper och skräddarsy kommunikationen efter deras behov och förväntningar. Genom att bygga en berättelse och utveckla content som vänder sig direkt till olika personas…

Läs vidare

Så frodas relationen till dina befintliga kunder med content marketing

Content marketing handlar inte bara om att bidra till affärer med nya kunder. Det är också en stor tillgång i arbetet med att stärka relationen till befintliga kunder och därmed…

Läs vidare

Kommunicerar du med företag – eller med människor?

Amerikanska Content Marketing Institute (CMI) gör varje år en temperaturmätning på content marketing. I studien presenteras bland annat en översikt av vad som skiljer företag som anser sig få hög…

Läs vidare

Så håller du content-grytan kokande när inspirationen tryter

Att hitta inspiration för att löpande fylla på med nytt, relevant och kunskapsbringande content är inte alltid så lätt. Vi har tidigare här på bloggen skrivit om hur du genom…

Läs vidare

Content Recycling - återvinn ditt innehåll för smartare content marketing

Content recycling: Återvinn ditt innehåll för smartare content marketing

Titt som tätt dyker diskussionen upp om vilken form av paketering som är den rätta för content marketing. Det kan handla om att avsändaren av en artikel förespråkar video som…

Läs vidare

Content Audit: Så gör du en inventering av ditt befintliga material

Nu är januari här och med det ett nytt år och nya möjligheter att lyfta din marknadsföring till nästa nivå. Kanske ligger du i startgroparna för att börja ditt content…

Läs vidare

Image Courtesy of thaikrit - FreeDigitalPhotos

5 journalistknep för content-marknadsföraren

Journalistik handlar om att objektivt informera, rapportera och belysa händelser och fakta i omvärlden. En av de största utmaningarna i arbetet är att fånga in läsare till en artikel, behålla…

Läs vidare

Varumärken av rang engagerar och inspirerar med History marketing

När Per Carleö, Marknadskommunikationschef på Volvo Personbilar, klev upp på scenen på Webbdagarna i Göteborg gjorde han det mot ett bakgrundsfotografi av Volvos grundare från 1927, året då det hela…

Läs vidare

Rädda kundern ur spöktunneln

Rädda kunderna ur spöktunneln

Nu stundar en av höstens mörkare helger. En helg som många mest förknippar med bus, ljus, fallande höstlöv och spöööken – men som har fler paralleller med content marketing än…

Läs vidare

Influencer marketing – ett sätt att förstärka din content marketing

I USA är influencer marketing hett inom digital marknadsföring. I mitten på september var jag på ett spännande event i Stockholm arrangerat av Traackr – som har ett verktyg som…

Läs vidare

Content marketing från digitalt till möten i verkliga livet

Definitionen av content marketing är: Att hjälpa våra potentiella kunder genom deras köpprocess genom att löpande erbjuda paketerad kunskap – ”content” – av värde för dem, med målet att vinna…

Läs vidare

Personas hjälper dig att lyckas med din marknadsföring

Vad är personas? Att arbeta med content marketing betyder att vi paketerar kunskap och inspiration som har ett värde för våra tilltänkta kunder, för att på så sätt vinna deras…

Läs vidare

6 råd för att skapa B2B-content som verkligen säljer

När vi idag hör talas om content marketing tänker de flesta på innehåll som skapar intresse och förtroende och genererar nya leads. Det innehåll du delar inspirerar dina kunder, hjälper…

Läs vidare

Content curation med känsla och förnuft #2

Content marketing handlar om att vi med vår paketerade kunskap förmedlar innehåll som är relevant och skapar rätt känslor hos våra tilltänkta kunder. Vi har tidigare här på bloggen skrivit…

Läs vidare

Fem sanningar om B2B-försäljning och hur du drar nytta av dem i ditt content marketing-arbete

Posten publicerades ursprungligen som ett gästinlägg hos Göteborgsbyrån KNTNT 13 augusti 2014. Om du vill höra mer om hur du som B2B-företagare och marknadsförare kan hjälpa dina kunder köpa genom…

Läs vidare