PODD – CONTENT-SPANARNA

VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION

Content bränsle för din marketing automation

Har du bränsle till din bil? Hur strategi, content och verktyg måste fungera ihop

Under mina år som konsult för marketing automation-systemen Hubspot, Pardot och Sharpspring har jag stött på både nöjda och missnöjda kunder. Lyssnar man till Hubspot eller någon av de andra…

Läs vidare

Agendan som gör ditt redaktionella arbete framgångsrikt – Redaktionsrådet del 2

I första delen av miniserien om redaktionsrådet kunde du läsa om hur redaktionsrådet kan bli ett effektivt verktyg för att få med hela organisationen i det löpande content marketing-arbetet. Så…

Läs vidare

3 grundpelare att bygga din content marketing på

Idag finns det få andra marknadsföringsstrategier som erbjuder fler möjligheter än content marketing. Med tillgångar som kanaler att kommunicera i, marketing automation-system för att fånga upp leads och relevanta budskap…

Läs vidare

Native advertising vs PR

7 sätt att nå ut i media utan att betala – PR vs Native #2

Medieexponering är en viktig del i B2B-företagets marknads- och kundkommunikation, och under de senaste åren har native advertising, artiklar som ofta produceras av redaktionen mot betalning, vuxit fram som ett…

Läs vidare

Så blir redaktionsrådet din content marketing-maskin

Oavsett vad ordet hintar om är redaktionsråd ingenting exklusivt för tidningsbranschen. Tvärtom är det ett arbetssätt som de flesta företag kan dra nytta av i sitt marknadsföringsarbete. I första delen…

Läs vidare

Litium tar tempen på svenska B2B-företags satsningar på e-handel

Idag inleds 90 % av alla B2B-köp online och nätet har blivit en allt viktigare plattform för våra affärer. Men vad är svenska B2B-företags inställning till att förutom att bygga relationer och…

Läs vidare

Marina Årelid och Matilda Sjöstrand börjar på Crescando

Nu blir vi fler konsulter inom B2B-marknadsföring!

Sedan vår start 2013 har allt fler företag förstått värdet av bra B2B-marknadsföring. Fler och fler företag hör av sig och behöver hjälp, vilket vi förstås är jätteglada över. För…

Läs vidare

PR vs Native advertising - vem vinner?

PR vs native advertising – vem vinner? #1

PR, Public Relations, har alltid varit viktigt för att B2B-företag ska nå ut till sina kunder, genom att till exempel föreslå artiklar och nyheter till journalister. Men det senaste året har…

Läs vidare

Reduce, reuse, recycle för hållbar content marketing

Reduce, reuse, recycle – att minska förbrukningen och istället återanvända och återvinna – har länge varit ledorden för ett mer hållbart konsumentbeteende. Sen vi var små har de flesta av…

Läs vidare

Egen undersökning – en guldgruva för din inbound marketing

Att genomföra en egen undersökning är kanske inte det första du gör i ditt content marketing-arbete. Det visar inte minst en färsk studie från amerikanska MarketingProfs om vilken typ av content som…

Läs vidare

Några råd på vägen inför ditt nästa blogginlägg #2

B2B-bloggen spelar en viktig roll för att driva trafik, generera leads och stärka företagets position som kunskapsledare. För att nå igenom bruset med just din blogg är målmedvetet arbete, kontinuitet…

Läs vidare

Fem-i-topp på B2B-bloggen 2015

Här på B2B-bloggen delar vi våra tankar, idéer och tips om hur du som B2B-marknadsförare och företagare kan lyfta din marknadsföring och kommunikation. Under förra året hade vi ungefär 15 000…

Läs vidare

Potentialen i din B2B-blogg

Utnyttjar du potentialen i din B2B-blogg?

Bloggen har en central plats i B2B-marknadsföringen. Det är en egenägd kanal, en plats där du under friare former kan öppna upp för personliga reflektioner och bjuda in dina läsare…

Läs vidare

Kurerat från hängmattan om B2B-marknadsföring

Under sommaren har vi passat på att lata oss och samlat energi, men också botaniserat bland artiklar och bloggposter om marknadsföring och försäljning. Här har vi valt att kurera några…

Läs vidare

Content + Marketing = mer vind i affärsseglen

Vi har tidigare skrivit om att vi kan hitta flera paralleller med det journalistiska…

Läs vidare