PODD – CONTENT-SPANARNA

VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION

#27 – Så drar du nytta av ChatGPT i B2B-marknadsföringen

Lyssna på B2B-podden om vilka möjligheter ChatGPT erbjuder att kombinera mänsklig empati med smart AI-stöd i kunddialogen.

Läs vidare

Så stärker KPI:er din B2B-marknadsföring

Det finns många anledningar att använda KPI:er i B2B-marknadsföringen. I vår artikel får du veta hur du kan gå tillväga!

Läs vidare

Bild på första hjälpen box

Första hjälpen för B2B-marknadsföraren – så tacklar du fyra vanliga utmaningar

Får du mycket trafik men bara ett fåtal konverteringar? Eller är det fel företag som kontaktar er? Så här kan du förbättra din marknadsföring.

Läs vidare

Content marketing: Bygg din berättelse som i Hollywood

Det är lättare både att hålla tempo i content-produktionen och att kunna producera innehåll som på ett inspirerande och övertygande sätt hjälper potentiella kunder på sin köpresa med en budskapsplattform i bakfickan.

Läs vidare

#26 – Så får vi ihop samarbetet mellan marknad och försäljning

I B2B-podden djupdyker Crescandos Malin Sjöman och Marie Sundbom, Qestit, i vad du kan göra för att vässa samarbete mellan marknad och sälj.

Läs vidare

Artiklar om B2B-marknadsföring

De 10 mest lästa inspirationsartiklarna 2023

I vår inspirationsportal delar vi tips, idéer och inspiration kring B2B-marknadsföring. De här artiklarna har läst flest gånger under 2023.

Läs vidare

Starkare content marketing medSEO

Maximerar du din content marketing med kraften i SEO?

Content marketing är en viktig hörnsten inom B2B-marknadsföring, men hur hittar dina målgrupper ditt innehåll? Läs våra åtta tips för att lyckas med SEO-arbetet!

Läs vidare

#25 – Marknad, sälj och den hybrida kundresan

I B2B-podden djupdyker Crescandos Malin Sjöman och Mathias Härenstam, Salesonomics, i vad som kommer krävas framöver för att B2B-företag ska nå sin fulla potential.

Läs vidare

#24 – B2B-marknadsföring: Är det dags för ”back to basics”?

I B2B-podden träffar Malin Sjöman Annika Svensson, Marknadschef på Symetri för att prata om hur vi som marknadsförare kan tänka för att navigera i den nya spännande men också komplexa B2B-världen.

Läs vidare

Använd rapporten i din content marketing

13 sätt du kan använda en rapport i din content marketing

En typ av innehåll som lämpar sig extra bra för återvinning och ompaketering i ditt content marketing-arbete är en rapport. Så här når du ut till så många som möjligt och maxar utväxlingen på din investering.

Läs vidare

#23 – B2B-marknadsföring under 50 år – är allt bättre nu?

Vad vi kan lära oss av B2B-marknadsföringen som varit och vad får vi inte glömma bort på resan framåt? Lyssna på B2B-podden med Rolf Andersson, oberoende B2B-konsult, och Crescandos VD Malin Sjöman.

Läs vidare

Skylt med text Understanding

Probleminsikt är vägen till lyckosam inbound marketing

Inbound marketing handlar om att attrahera nya leads och kunder. Läs mer om hur varumärke och probleminsikt spelar en stor roll i den digitala B2B-köpresan.

Läs vidare

Korta inspirationstips för din B2B-marknadsföring – del 2 av 2

Var hittar du inspiration? Läs eller lyssna på våra personliga tips för information och inspiration inom marknadsföring. Det handlar om content marketing, podar, en bok och ett B2B-institut.

Läs vidare

Så transformerar du hållbarhetsarbetet till trovärdig kommunikation

En utmaning för många B2B-företag är att kommunicera hållbarhetsarbetet på ett trovärdigt sätt trots att de gör ett bra jobb. Så här kommer du igång.

Läs vidare