VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION
#25 – Marknad, sälj och den hybrida kundresan
I B2B-podden djupdyker Crescandos Malin Sjöman och Mathias Härenstam, Salesonomics, i vad som kommer krävas framöver för att B2B-företag ska nå sin fulla potential.
B2B-marknadsföring 2024: 10 trender för det nya året
När vi precis tagit klivet in i ett nytt spännande år är det ett bra tillfälle att reflektera över vad vi som B2B-marknadsförare och företagare står inför på det nya året.
#24 – B2B-marknadsföring: Är det dags för ”back to basics”?
I B2B-podden träffar Malin Sjöman Annika Svensson, Marknadschef på Symetri för att prata om hur vi som marknadsförare kan tänka för att navigera i den nya spännande men också komplexa B2B-världen.
13 sätt du kan använda en rapport i din content marketing
En typ av innehåll som lämpar sig extra bra för återvinning och ompaketering i ditt content marketing-arbete är en rapport. Så här når du ut till så många som möjligt och maxar utväxlingen på din investering.
#23 – B2B-marknadsföring under 50 år – är allt bättre nu?
Vad vi kan lära oss av B2B-marknadsföringen som varit och vad får vi inte glömma bort på resan framåt? Lyssna på B2B-podden med Rolf Andersson, oberoende B2B-konsult, och Crescandos VD Malin Sjöman.
Probleminsikt är vägen till lyckosam inbound marketing
Inbound marketing handlar om att attrahera nya leads och kunder. Läs mer om hur varumärke och probleminsikt spelar en stor roll i den digitala B2B-köpresan.
Korta inspirationstips för din B2B-marknadsföring – del 2 av 2
Var hittar du inspiration? Läs eller lyssna på våra personliga tips för information och inspiration inom marknadsföring. Det handlar om content marketing, podar, en bok och ett B2B-institut.
Så transformerar du hållbarhetsarbetet till trovärdig kommunikation
En utmaning för många B2B-företag är att kommunicera hållbarhetsarbetet på ett trovärdigt sätt trots att de gör ett bra jobb. Så här kommer du igång.
Korta inspirationstips för din B2B-marknadsföring – del 1 av 2
Var hittar du inspiration? Vi ger våra personliga tips på källor för information och inspiration inom marknadsföring. Det handlar om böcker, sajter, nyhetsbrev och en podd.
#22 – Thought leadership – att ta marknadsposition som scale-up
Vad är thought leadership – kunskapsledarskap – och hur kan du ta marknadsposition inom B2B genom strategin? Lyssna på B2B-podden med Litiums CMO Malin Bodolla och Crescandos VD Malin Sjöman.
Värdeerbjudandet: Ett löfte om värde till dina kunder
Värdeerbjudande är en hörnsten i din B2B-marknadsföring. Så här kan du ta fram värdeerbjudanden som ökar chanserna att kunderna upplever att dina budskap är relevanta.
#21 – Är vi redo att ersätta våra B2B-säljare med e-handel?
Köpare på alla nivåer i företag gör inte bara alltmer av sin research i digitala kanaler – man förväntar sig också att kunna lägga en beställning och köpa direkt på nätet. Frågan är om B2B-företagen hänger med?
#20 – History marketing: Använd din historia affärsdrivande
Tittar du bara framåt? Crescandos VD Malin pratar med Anders Sjöman om hur företags historia blir bevisföringen för att det de lovar idag har en förankring i det de redan har åstadkommit.
Publicera ditt content resurseffektivt från hängmattan
Även under ledigheterna kan det vara viktigt att påminna dina kunder om ditt värde. Så här kan du hjälpa kunderna på köpresan med återanvänt och schemalagt innehåll.
#19 – Marknad och sälj i den förändrade köpresan
Hur påverkar den förändrade köpresan B2B-marknadsföringen? Crescandos VD Malin pratar med Christine Sandmark om hur marknad och sälj samarbetar på bästa sätt i den alltmer digitala köpresan.