INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP
Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.
Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.
De 7 mest lyssnade artiklarna om B2B-marknadsföring
Visst vet du att du kan lyssna på våra artiklar också? Här är de 7 mest lyssnade artiklarna från april 2023 till mars 2024.
#29 – ABM hjälper dig fokusera B2B-marknadsföringen
Account based marketing (ABM) handlar om att fokusera marknadsföringen. Från att kommunicera brett till att rikta kommunikationen mot utvalda konton.
Thought leadership: att leda, påverka människor och vinna kunder
Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.
DEL 2: Första hjälpen för B2B-marknadsföraren – så tacklar du vanliga utmaningar i ditt dagliga arbete
Så här kommer du framåt med fyra vanliga utmaningar inom B2B-marknadsföring!
#28 – Så får vi ihop kompetenspusslet på marknad
Hur kompetenssäkrar vi marknadsorganisationen när köpbeteenden och kundresor förändras och blir allt mer digitala?
#27 – Så drar du nytta av ChatGPT i B2B-marknadsföringen
Lyssna på B2B-podden om vilka möjligheter ChatGPT erbjuder att kombinera mänsklig empati med smart AI-stöd i kunddialogen.
Så stärker KPI:er din B2B-marknadsföring
Det finns många anledningar att använda KPI:er i B2B-marknadsföringen. I vår artikel får du veta hur du kan gå tillväga!
Första hjälpen för B2B-marknadsföraren – så tacklar du fyra vanliga utmaningar
Får du mycket trafik men bara ett fåtal konverteringar? Eller är det fel företag som kontaktar er? Så här kan du förbättra din marknadsföring.
#26 – Så får vi ihop samarbetet mellan marknad och försäljning
I B2B-podden djupdyker Crescandos Malin Sjöman och Marie Sundbom, Qestit, i vad du kan göra för att vässa samarbete mellan marknad och sälj.
MER INSPIRATION I DIN INBOX
Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!
Innehållet är klart, nu då?
Att producera bra innehåll är bara första steget i en lyckad content marketing-satsning. Utan intresseväckande paketering och väl genomtänkt aktivering faller tyvärr allt hårt arbete…
Vikten av bra text – Crescando blir ännu fler
Efter att nyligen ha välkomnat Wilhelm till teamet har det nu blivit dags för ytterligare förstärkning. Möt vår nya marknadskonsult Gustav Tranback. Utan bra innehåll…
Med mottagaren i fokus – nytillskott i Hägvall & Sjöman-teamet
Så sent som i höstas presenterade vi två nya tillskott i vårt team på Crescando – Marina och Matilda. Nu är det dags igen! En…
Tankar på att engagera egna organisationen i content-produktionen? – så kan det fungera i praktiken
Det finns flera fördelar med att engagera fler än marknadsavdelningen i content marketing-arbetet. Inte minst för att det är ute i verksamheten som den värdefulla…
Hur tar jag fram en B2B-marknadsplan 2021?
Rollen som marknadsförare har förändrats en hel del de senaste åren. Ibland ställer jag mig frågan hur en marknadsplan idag skiljer sig från vad jag…
Är du redo för den digitala resan?
Målet med content marketing är att hjälpa potentiella köpare genom beslutsprocessen, från probleminsikt till lösning och affär. Ett sätt att driva mer trafik till ditt content…